Pokaz został przeprowadzony przez Franka Simona, starszego producenta SCEA. Oglądając go trzeba wziąć poprawkę na to, że Sony wykorzystuje demo tylko do zaprezentowania możliwości urządzenia, więc faktyczny gameplay może być inny. Simon zaprezentował wykorzystanie ekranów dotykowych, czujnika ruchu oraz obu gałek analogowych. Przedni panel dotykowy pozwala na pokonywanie przeszkód (po prostu przeciągamy palcem z dołu do góry) oraz atakowanie przeciwników w walce wręcz (stukamy palcem w oponenta i Drake wyprowadza ciosy), podczas gdy tylny ekranik przydaje się w trakcie używania liny. Swoje zastosowanie znalazł też przedni aparat zamontowany w urządzeniu - przy jego pomocy robimy zdjęcia w grze, które trafiają do dziennika bohatera. Przez cały pokaz niewiele mówiono o graficznych możliwościach urządzenia, jednak było widać, iż rozdzielczość jest dwukrotnie większa od tej na PSP, ale stanowi połowę rozdzielczości PS3. A teraz zapowiedziany we wstępie film:
W trakcie Game Developers Conference Sony zaprezentowało demo technologiczne Uncharted dla NGP. Filmik z pokazu trafił już do sieci.