John Carmack: "PlayStation 3 lepsze od czegokolwiek... no może oprócz Xboksa 360"

Paweł Pochowski
2011/03/15 18:59

Legendarny programista id Software - John Carmack - pochwalił PlayStation 3. Dodał jednak, że jego ulubioną platformą jest Xbox 360. Dostało się za to sprzętom z poprzedniej generacji.

Oto słowa Johna Carmacka na temat obecnej generacji konsol pochodzące z wywiadu dla magazynu Games: - PlayStation 3 jest o wiele lepsze od czegokolwiek co do tej pory powstało... no może oprócz Xboksa 360. To świetny czas do bycia twórcą gier. Zupełnie inaczej pracowało się z Sega Seturn czy PlayStation 2, które są naprawdę dziwacznie i zbzikowanie zaprojektowanymi architekturami moim zdaniem.John Carmack:

Carmack zdając sobie sprawę, jak wielką burzę wywoła swoimi słowami, wyjaśnił, że bynajmniej nie ma nic przeciwko PlayStation 3. - To, że preferuję Xbox 360 nie oznacza, że ma cokolwiek złego do powiedzenia na temat PlayStation 3. John Carmack jest jednym z największych autorytetów w środowisku twórców gier. To właśnie on pracował nad takimi hitami jak Doom, Quake czy Wolnfenstein 3D. Obecnie pracuje nad Rage oraz silnikiem, o który będzie oparta ta produkcja - id Tech 5.

(źródło)

GramTV przedstawia:

Komentarze
32
zadymek
Gramowicz
18/03/2011 23:58
Dnia 18.03.2011 o 08:06, akodo_ryu napisał:

To nie on zajmuje się bezpośrednio grą, więc "mierzenie talentu w grach" jest trochę bezpodstawne.

Nawet nie wiesz za ile rzeczy odpowiada silnik. Ale Ok, mierzmy go w licencjach na silnik, jak sprzedawał się ostatni ID tech? O ile pamiętam nikt poza Id (we współpracy z Raven) i Apogee go nie chciał. A nawet Apogee przy Prey nie doceniło geniuszu Carmacka i brutalnie przebudowało jego silniczek pozbywając się licznych wad "dzieła" Carmack''a.Owszem, id tech 3 to był majstersztyk, ale o czym mowa, to było lata temu.

Usunięty
Usunięty
18/03/2011 08:06
Dnia 16.03.2011 o 20:34, zadymek napisał:

Uważany przez kogo, "nostalgeeków"? Ja mierzę talent w grach...

Z tego co czytałem, przez innych deweloperów - więc na pewno opinia ta ma jakieś podstawy.Poza tym, mogę się mylić, ale idTech 3, a szczególnie 4 były na bardzo wysokim poziomie technologicznym, jak na swoje czasy. Do tego bazują na OpenGL.Weź pod uwagę, że on nie jest designerem - jest programistą silnika graficznego. To nie on zajmuje się bezpośrednio grą, więc "mierzenie talentu w grach" jest trochę bezpodstawne.

zadymek
Gramowicz
16/03/2011 20:34
Dnia 16.03.2011 o 09:07, akodo_ryu napisał:

> Autorytet, który od kilku dobrych lat nic dobrego nie wypuścił:/ Quake Live wyszedł - IMO niesamowita rzecz, jak na produkt bazujący na przeglądarce.

W jakiej skali niesamowita? Lepsze czy gorsz od Battlefield: Heroes itp?BTW To praktycznie reedycja Quake 3, więc to nie nowość.

Dnia 16.03.2011 o 09:07, akodo_ryu napisał:

A inna sprawa, że on pewnie non stop siedział nad nowym id tech, dalej siedzi - czego jak czego, ale umiejętności programistycznych nie można mu odmówić. Facet jest uważany

Tyle, że tych jego zdolności nie widziałem w akcji od czasu Quake 2:)

Dnia 16.03.2011 o 09:07, akodo_ryu napisał:

za geniusza w branży, w której pełno jest świetnych specjalistów, którzy nijak nie wpisują się w średnią społeczną.

Uważany przez kogo, "nostalgeeków"? Ja mierzę talent w grach...




Trwa Wczytywanie