Odpowiedź brzmi: systemu osiągnięć w ich grach. Takiego zdania są producenci gier indie na Xboksa 360. Swej "frustracji" dali upust w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra.
Odpowiedź brzmi: systemu osiągnięć w ich grach. Takiego zdania są producenci gier indie na Xboksa 360. Swej "frustracji" dali upust w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra.
Platforma XBLIG (Xbox Live Indie Games) powinna wzbogacić się o system zdobywania osiągnięć. To naprawiłoby wszystko. Sprzedaż zwiększyłaby się nawet stukrotnie!
Doucette dodaje, że w tym momencie pozostanie jego firmy w programie XBLIG nie ma sensu z biznesowego punktu widzenia.
Xbox Live Marketplace ma słabe narzędzia wyszukiwania, bardzo słabe - kilka list Top 10 i lista alfabetyczna - lamentuje studio Binary Tweed, których Clover sprzedał się, powiedzmy łagodnie, "niezbyt dobrze". Możecie sobie wyobrazić Amazon bez wyszukiwarki i rekomendacji?.
Microsoft mógłby to naprawić, ale wątpimy w to, aby w ogóle był w stanie to zrobić. Mają oni wielomilionowe kontrakty z wydawcami, o których potrzeby muszą dbać bardziej niż o scenę niezależnych deweloperów.
Sytuacja autorów gier indie nie jest najlepsza, ale przypomnijmy, że Microsoft, w przeciwieństwie do Nintendo, chce robić z nimi interesy. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu producentów migruje z XBLIG do AppStore, aby tworzyć gry na urządzenia iOS.
Czy doczekają się oni wprowadzenia zmian, o które proszą? Miejmy nadzieję, że tak, gdyż skorzystamy z nich również my, zwykli gracze.