Remedy: Alan Wake ominął PlayStation 3 z powodów biznesowych oraz technologicznych

Paweł Pochowski
2011/03/26 12:10

Markus Maki, pracownik Remedy Entertainment, powiedział, że decyzja o zrobieniu Alana Wake'a tytułem ekskluzywnym dla Xbox 360 była biznesowym ryzykiem, które jednak pozwoliło na uniknięcie wielu technologicznych problemów.

Początkowo Alan Wake był tytułem tworzonym na wszystkie trzy platformy - PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360 na raz. Okazuje się jednak, że następnie Microsoft złożył ofertę ekskluzywności dla Xboksa i była ona zbyt dobra, aby ją odrzucić. I choć decyzja ta przysporzyła zmartwień odnośnie ograniczenia potencjalnego rynku, Markus Maki podczas swojego wystąpienia na GDC w tym miesiącu przyznał, że pozwoliła także pozostać przy dużej skali ambitności tego projektu.

- (...) I wtedy nadeszła wielka transakcja - podpisaliśmy umowę z Microsoftem i jednocześnie wyjęliśmy jeden wielki technologiczny wysiłek, wersję na PlayStation 3, spoza tego "równania". Decyzja ta pozwoliła na zmianę ryzyka technologicznego na ryzyko biznesowe, ale to jest już temat na zupełnie inną rozmowę - powiedział M. Maki.Remedy: Alan Wake ominął PlayStation 3 z powodów biznesowych oraz technologicznych

Jak to się skończyło - wszyscy wiemy. Alan Wake okazała się być całkiem porządną produkcją (choć być może nie takim hitem, na jaki wszyscy czekali), ale jednocześnie jego sprzedaż była znacznie poniżej początkowych oczekiwań. Miejmy nadzieję, że Alan Wake 2 odniesie większy sukces - o ile w ogóle kiedyś powstanie.

GramTV przedstawia:

źródło

Komentarze
11
Vojtas
Gramowicz
26/03/2011 16:12

W końcu przyznali, że oszukali ludzi, bo MS tak chciał. Szkoda, że oprócz praw do gry sprzedali coś jeszcze...

Usunięty
Usunięty
26/03/2011 15:21

najnowsze alone in the dark to dopiero była porażka:), Alan wake bardzo dobra gra.

marcin-malysza
Gramowicz
26/03/2011 14:46
Dnia 26.03.2011 o 14:12, Henrar napisał:

Bardzo się opłaciło. Wg vgchartz gra ledwo dobiła miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie ( http://gamrreview.vgchartz.com/sales/13817/alan-wake/). Bundle do konsoli wiele tej grze nie pomogły.

Albo to sarkazm albo się starzeje :D.A co do tych nowość to panowie z tego studia chyba mają nas za idiotów, jak w artykule który link przytoczył Piotrek_K, twierdzili, że ich studio za małe by zrobić więcej niż wersję na X''a a teraz, że to niby chęć zrobienia idealnej gry a następnie dopiero dodają iż chodzi o dobrą umowę z MS.Prawda jest taka, że Microsoft posmarował i tyle. Mydlenie oczu ludziom iż wieloplatformowość by tej grze zaszkodziła to bzdura.A sprzedaż mówi sama za siebie. Gra w porządku, nie głupio się w nią grało ale nie oszukujmy się. Do "Alone in the" Dark to temu<moim zdaniem> daleko.




Trwa Wczytywanie