Max Schaefer, były pracownik Blizzarda, obecnie współzałożyciel Runic Games (autorzy Torchlight), udzielił wywiadu serwisowi Inc Gamers. Poinformował on, że w 2003 roku, kiedy odchodził z Blizzarda, Diablo MMORPG znajdowało się we wczesnym stadium produkcji. Gra była daleko od zapowiedzi, ale ostatecznie informacje na temat tej wersji nigdy nie ujrzały światła dziennego.
Diablo MMORPG (z rozmowy nie wynika jednoznacznie, czy miała to być odrębna część czy też Diablo III) miało być grą, która pozwoliłaby na rozgrywkę wielu graczom (więcej niż 4 lub 8 użytkowników w jednym meczu). Producenci mieli w planach stworzenie dużego, złożonego świata i ogromnej społeczności użytkowników. Co było później? Możemy się tylko domyślać. Prawdopodobnie projekt porzucono na rzecz kolejnej wersji. Przypomnijmy, że jakiś czas temu do sieci wyciekły screeny ukazujące Diablo III z 2005 roku. Niewykluczone, że było to jednak to MMORPG o którym wspomina Schaefer lub stricte singlowe Diablo III.Zaskoczenia nie ma, prawda? Po ukończeniu prac nad Diablo II Blizzard zabrał się za kolejną odsłonę tej serii i początkowo chciał, by była ona przedstawicielem gatunku MMORPG - ujawnił Max Schaefer.