W odpowiedziach na najczęściej pojawiające się pytania Sony oznajmiło, że dane kart kredytowych znajdujących się w PSN były zaszyfrowane. Nie ma też potwierdzenia ich kradzieży.
W odpowiedziach na najczęściej pojawiające się pytania Sony oznajmiło, że dane kart kredytowych znajdujących się w PSN były zaszyfrowane. Nie ma też potwierdzenia ich kradzieży.
- Wszystkie dane były chronione i dostęp do nich był zastrzeżony zarówno fizycznie, jak i poprzez odpowiednie zabezpieczenia sieci. Wszystkie dane kart kredytowych były zaszyfrowane i nie mamy dowodów na to, że zostały one skradzione. Dane personalne przechowywane były w oddzielnym miejscu i nie były zaszyfrowane, ale oczywiście znajdowały się za odpowiednią zaporą bezpieczeństwa, która została złamana podczas niedawnego ataku. - czytamy na oficjalnym blogu PlayStation.
Pewną informacją jest to, że w bazie danych Sony nie znajdowały się numery bezpieczeństwa kart kredytowych (numery CVC lub CSC), ponieważ nie były one wymagane przy zakupie produktów oferowanych w usłudze PlayStation Network. Sony zaleca, by monitorować stan swojego konta oraz wyciągi z kart, a także prosi o zmianę haseł do innych serwisów bądź klientów pocztowych, jeżeli były one zbieżne z tym używanym do logowania się w usłudze PlayStation Network.
Więcej informacji o awarii sieci PlayStation Network znajdziecie na gram.pl pod odpowiednimi linkami.