- Każda z klas postaci będzie posiadała w Mass Effect 3 własne, specjalne ataki w walce wręcz. I tak na przykład Inżynier przysmaży wrogów omni-kluczem, a Adept będzie ich odrzucał i ogłuszał.
- Każda z umiejętności będzie posiadać tylko cztery poziomy rozwoju, przy czym ostatni pozwoli nam - wzorem Mass Effect 2 - na specjalizację. Zazwyczaj będzie to wybór między większą mocą, a obszarem działania.
- Umiejętności będzie można łączyć w kombinacje z na przykład amunicją - atak obszarowy z wykorzystaniem krio-pocisków zamrozi duży obszar.
- Ważną rolę odegra ukrywanie się za elementami scenerii, koniec z chowaniem się we wciąż tym samym miejscu. Często będzie trzeba podkraść się do mocniejszych wrogów z odpowiedniej strony, by trafić w ich słaby punkt, czy wykonać specjalny atak.
- Potwierdziła się informacja o jednostkach Cerberus. Będą wśród nich ciężcy szturmowcy w ogromnie wytrzymałych pancerzach, asasyni dysponujący biotyką na poziomie równym graczowi oraz wyposażeni w ostrza Phantomi (zapewne posiadający również jakieś pola maskujące).
- Wielkość poziomów ma bić na głowę nie tylko wcześniejsze gry, ale też wszystko, co dotychczas powstało na silniku Unreal Engine 3.
Eurogamer po raz kolejny zarzucił nas zebranymi w sieci faktami, odkrywającymi kolejne elementy rozgrywki w Mass Effect 3. Oto skrót najważniejszych informacji, a w drugiej części newsa możliwe spoilery. Czujcie się ostrzeżeni!