Choć dzieje produkcji Duke Nukem Critical Mass nie są aż tak burzliwe jak w przypadku Duke Nukem Forever, nie brakuje w niej kilku dramatycznych zwrotów akcji. Tytuł ten miał początkowo pojawić się zarówno na Nintendo DS jak i PlayStation Portable jako pierwsza odsłona Duke Nukem Trilogy. Pierwsze przecieki o tym ambitnym projekcie Apogee Software pojawiły się jeszcze w 2008 r., a datę premiery ustalono na koniec roku 2009. Termin ten nie został dotrzymany, a w międzyczasie podjęto jeszcze decyzję o odłożeniu do szuflady planów dotyczących wersji na PSP. W październiku ubiegłego roku o grze po raz kolejny zrobiło się głośno, a to za sprawą informacji, że producenci stracili prawo do licencji Duke Nukem, a dzieło, nad którym w tym czasie pracowało polskie Nicolas Games, będzie nosić tytuł Extraction Point: Alien Shootout. Na szczęście dla posiadaczy NDS tak się jednak nie stało i dlatego od jakiegoś czasu dane jest im gościć Duke’a w slotach na swoich dwuekranowych konsolkach.
Całość recenzji Duke Nukem Critical Mass od MATE znajdziecie klikając na belkę poniżej: