Oceny Alice: Madness Returns - od 92/100 do 50/100

Patryk Purczyński
2011/06/15 15:09

Niektórzy popadli w zachwyt, innym nie brakuje argumentów przepełnionych krytyką - przyglądamy się, jak Zachód przyjął nową grę Americana McGee, Alice: Madness Returns.

Oceny Alice: Madness Returns - od 92/100 do 50/100

Portal Metacritic zebrał już kilkanaście recenzji Alice: Madness Returns, przygodowej gry akcji, która w najbliższy piątek zadebiutuje w Polsce. Na podstawie dotychczasowych ocen nie sposób ocenić, jaka naprawdę jest nowa produkcja studia Spicy Horse.

Poniżej prezentujemy wybrane oceny (wraz z uzasadnieniami) zachodnich portali.

GamingExellence - 92/100

Alice: Madness Returns przypomina mi klasyczne platformówki z N64 - jak Mario czy Banjo Kazooie. Przez połączenie mrocznej adaptacji literackiej klasyki ze stylową walką i solidnym aspektem platformówkowym, EA i Spicy Horse stworzyły grę niespotykaną.

Game Revolution - 91/100

Ogólna jakość Alice: Madness Returns jest wysoka, nawet bacząc na to, że da się odczuć pośpiech, jaki towarzyszył produkcji gry. Czuć jakość, która sprawiła, że American McGee's Alice było tak dobrym tytułem - krwawa walka w stylu hack'n'slash, piękne projekty, bogate dialogi i złowrogi nastrój są obecne w sporych ilościach.

Cheat Code Central - 78/100

Druga wycieczka Alicji do krainy szaleństwa nie jest tak satysfakcjonująca czy świeża jak ta pierwsza. Wszystko wygląda na podstarzałe i niedokończone, a nawet niedopracowane - to rozczarowuje. Nie oznacza to jednak, że brakuje świetnych momentów i fantastycznych pomysłów - Madness Returns ma je na pokładzie.

PSX Extreme - 71/100

Dlaczego tak duży nacisk położono na akcję, skoro schemat sterowania nie radzi sobie z takim podejściem? Dlaczego nie wykorzystano w lepszy sposób atmosfery i linii fabularnej? Dlaczego opowieści tak dużo czasu zajmuje dojście do czegokolwiek? To są pytania, których wolałbym nie zadawać.

Meristation - 70/100

GramTV przedstawia:

Alice: Madness Returns to, ogólnie rzecz ujmując, dobra gra. Ma wiele pozytywnych aspektów, ale uderza brak dopracowania i pośpiech, objawiający się w powtarzalności i braku oryginalności na pewnych etapach. Tytuł ten zapewnia dużo zabawy, ale nie tyle, ile powinien.

GameSpot - 70/100

Granie w Alice: Madness Returns nie jest tak ekscytujące, jak patrzenie na nią, ale i tak wsiąknięcie w tę pokręconą przygodę się wam spodoba.

IGN - 65/100

Gra prezentuje fantastyczną wizję Wonderlandu, krainy pełnej sekretów, elementów kolekcjonerskich i niezwykłych etapów rodem z klasycznych platformówek. Można jednak kwestionować projekty poziomów, niespójność graficzną czy powtarzalność rozgrywki.

Official Xbox Magazine UK - 60/100

To pokręcona platformówka z elementami walki, która cierpi z powodu swej powtarzalności. Podobnie jak w przypadku pierwszej gry, Alice nie realizuje swoich wysokich ambicji. Po 11 latach twórcy powinni spisać się lepiej.

Eurogamer - 50/100

Najgorsze jest to, że eksploracja Wonderlandu jest tak zadziwiająca, jak obserwowanie wysychania malunku. To obraz, na który składają się kolory krwi i snów, ale to nie zmienia faktu, że to tylko obraz.

Dodajmy, że średnia ocen wersji na Xboksa 360 wynosi obecnie 69 punktów. W przypadku wydania na PS3 jest natomiast o dwa punkty wyższa. Alice: Madness Returns (PC, PS3, X360) od najbliższego piątku będzie dostępne w polskich sklepach. Dajcie znać w komentarzach, czy powyższe oceny Was zachęciły, czy raczej odwiodły od zakupu gry.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
22/04/2013 14:09
Dnia 21.04.2013 o 20:15, urangutan napisał:

Nie mówiłem nic o tym, że gameplay jest powtarzalny, tylko że jest tragiczny.

Tragiczny jest... bo?

Dnia 21.04.2013 o 20:15, urangutan napisał:

Grę ukończyłem, ocena jest subiektywna bo inna być nie może.

Przymiotnik "nudny" jest subiektywny, dlatego ocena też. Ale dlaczego tak, a nie inaczej to nie ma co szukać.

Dnia 21.04.2013 o 20:15, urangutan napisał:

A sesja z grą była b. długa bo uwielbiam zaglądać pod każdy kamień.

No i mnie to wcale nie dziwi. Choć zaglądanie pod każdy kamień nie wyklucza długich sesji z grą.Wręcz przeciwnie powtarzalny gameplay tragicznie wpływa na odbiór gry przy dłuższych sesjach...Wtedy staje się właśnie nudna! :)

Dnia 21.04.2013 o 20:15, urangutan napisał:

Ostatni boss był nawet fajny, więc ocena gry lekko w górę. I troszkę w górę za fabułę.

Przynajmniej coś ;p

Dnia 21.04.2013 o 20:15, urangutan napisał:

Jednak coś musiało być na rzeczy, bo cena gry po niecałym roku w oryginalnym wydaniu spadła do 30 PLN w sklepach typu media markt.

Ceteris paribus

Feallan
Gramowicz
21/04/2013 22:52

To się nazywa refleks.

Usunięty
Usunięty
21/04/2013 20:15

Nie mówiłem nic o tym, że gameplay jest powtarzalny, tylko że jest tragiczny. Grę ukończyłem, ocena jest subiektywna bo inna być nie może. A sesja z grą była b. długa bo uwielbiam zaglądać pod każdy kamień. Ostatni boss był nawet fajny, więc ocena gry lekko w górę. I troszkę w górę za fabułę. Jednak coś musiało być na rzeczy, bo cena gry po niecałym roku w oryginalnym wydaniu spadła do 30 PLN w sklepach typu media markt.




Trwa Wczytywanie