Rozpieszczania graczy przez Valve ciąg dalszy: Source SDK też będzie darmowy

Mateusz Kołodziejski
2011/07/03 14:22

Do tej pory, żeby otrzymać Source Software Development Kit należało kupić grę opartą na tym silniku Valve, ot choćby Team Fortress 2. Jednak skoro ten tytuł jest teraz darmowy, to i narzędzia powinny być udostępnione bezpłatnie. Logiczne, prawda?

Rozpieszczania graczy przez Valve ciąg dalszy: Source SDK też będzie darmowy

Source Software Development Kit to zestaw narzędzi, który zawiera wszystko, co potrzebne do stworzenia moda na silniku gry Valve, nie licząc ambicji i talentu. Znajdziemy w nim takie aplikacje, jak Hammer Editor, Face Posers i Model Viewers. Z wypowiedzi Robina Walkera, jednego z autorów Team Fortress 2 wynika, że teraz to wszystko zostanie oddane do naszej dyspozycji za darmo: Jesteśmy w trakcie przygotowań do tego. Jest to dosyć problematyczne, bo mamy wiele wersji SDK i musimy usunąć zależności między nimi. Jednak sednem sprawy jest to, że zamierzamy udostępnić Source SDK bezpłatnie..

Zasadne wydaje się pytanie czy osoby, które zapłaciły za narzędzia będą robić podobne awantury jak gracze, który zakupili Team Fortress 2? Nawet Valve, pomimo najlepszych intencji, nie jest w stanie zadowolić wszystkich.

GramTV przedstawia:

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
04/07/2011 00:52

No to czytaj następnym razem to co ja napisałem : ) Bo ja mówiłem o "modach do TF2", a ty mi odpisałeś o "wysokiej jakości modów", które tak na prawdę nie istnieją. Teraz zacząłeś się bronić masłem maślanym:

Dnia 03.07.2011 o 21:35, mikim napisał:

Valve nie wspiera dużych modów jako takich do swoich gier, dlatego właśnie istnieje Source SDK, dzięki któremu tworzysz całe projekty.

Bo co rozumiesz poprzez pojęcie duże mody, a całe projekty?. Modów do TF2 przy pomocy obecnego SDK nie stworzysz, większość rzeczy musisz ręcznie sam napisać poza narzędziami deweloperskimi. Tak jest, ja cały czas mówię o SDK do TF2, a ty mi tu wyskakujesz z nie wiadomo jakimi cudami. I nie zadawaj proszę głupich pytań typu: "I po co Ci duże mody do TF2, skoro tworząc dużego moda kreujesz coś zupełnie nowego?", bo zamiast TF2 mogę podstawić dosłownie każdą inną grę (samo pytanie kompletnie nie ma sensu, bo z reguły mody="coś zupełnie innego")...

kindziukxxx
Gramowicz
04/07/2011 00:09

jakoś zawsze najciekawsze wydawała mi się zabawa z UDK ;]

Usunięty
Usunięty
03/07/2011 21:35

Przecież taka jest właśnie idea Source SDK - tworzenie całych projektów na silniku Source. Mody do TF2 jako takie nie mają sensu, bo Valve nie wspiera dużych modów jako takich do swoich gier, dlatego właśnie istnieje Source SDK, dzięki któremu tworzysz całe projekty. I po co Ci duże mody do TF2, skoro tworząc dużego moda kreujesz coś zupełnie nowego? W takim wypadku te "duperele" o których mówisz mają rację bytu, ale jakieś duże mody do TF2 - w żadnym wypadku.




Trwa Wczytywanie