Choć nowy numer Game Informera jeszcze nie trafił do sprzedaży, już teraz serwis internetowy pisma ujawnia szczegóły na temat nowej marki Bethesdy i Arkane Studios, Dishonored.
Choć nowy numer Game Informera jeszcze nie trafił do sprzedaży, już teraz serwis internetowy pisma ujawnia szczegóły na temat nowej marki Bethesdy i Arkane Studios, Dishonored.
Gracz wcieli się w Corvo, legendarnego ochroniarza carycy, który na samym początku zaprezentowanego scenariusza zostaje osadzony w więzieniu. Jak się okazuje, główny bohater zostaje wrobiony w morderstwo tej, której życia miał strzec. Za spiskiem stoi skorumpowany Lord Regent. Aby wyswobodzić się z aresztu i skutecznie walczyć z przeciwnikiem, Corvo wykorzysta swoje nietuzinkowe talenty, niezwykłe gadżety i moce nadprzyrodzone.
To zabójcze połączenie ma być podstawą rozgrywki. Gracz będzie łączył rozmaite umiejętności swojej postaci, co z pewnością uruchomi pokłady inwencji tkwiące w użytkownikach, a jednocześnie da możliwość rozwiązania poszczególnych problemów na wiele sposobów. Wśród umiejętności Corvo znajdują się chociażby zatrzymanie czasu czy przywołanie zgrai szczurów, co gwarantuje wywołanie chaosu, niezbędnego do zniknięcia przeciwnikowi z oczu.
Jak już bowiem wcześniej informowaliśmy, Dishonored będzie zachęcać graczy do działania w ukryciu. W trakcie całej kampanii zabijanie kogokolwiek nie będzie konieczne, acz dozwolone. System gry zareaguje na ewentualne brutalne zachowania Corvo, jednak nie zostanie to sprowadzone do szali przechylającej się na stronę dobra lub zła. To element działający w sposób niedostrzegalny dla gracza - wpływa na historię, ale nie karze i nie wynagradza, ani też nie zmusza do podejmowania innych decyzji.
Dziennikarze Game Informera zwracają też uwagę na gwiazdorską obsadę odpowiedzialną za Dishonored. W pierwszym rzędzie wymieniają współtwórcę Deus Ex i Thiefa, Harveya Smitha, a także założyciela Arkane Studios, Rafa Colantonio. Jego ekipa wydała na świat chociażby Arx Fatalis czy Dark Messiah of Might and Magic.
- Ta dwójka prezentuje wizję gry, która zapewnia użytkownikom kreatywność w dobieraniu umiejętności i taktyki, i zachęca ich do stosowania interesujących rozwiązań - piszą na swej stronie internetowej. A warto do wspomnianego duetu dołączyć także projektanta Half-Life'a 2, Viktora Antonova.
Czy po takiej laurce Dishonored może w ogóle okazać się rozczarowaniem? Nie wydawajmy werdyktów zbyt wcześnie, ale jedno jest pewne - ta gra jest warta zainteresowania! Czekamy na kolejne szczegóły, które powinny ujrzeć światło dzienne wraz z nowym numerem magazynu Game Informer.
Dishonored ma stanowić połączenie gry akcji ze skradanką. Nowa na rynku marka przygotowywana jest przez Arkane Studios, działające we współpracy z firmą Bethesda Softworks. Premiera wstępnie przewidziana jest na przyszły rok. Nie znamy niestety platform docelowych, jednak śmiało można zakładać, że brak Dishonored na którejś z trójki PC, PS3, X360 mocno rozczarowałby jej właścicieli.