Studia 2K nie chcą w kółko robić tych samych rzeczy

Patryk Purczyński
2011/07/13 14:29

Christoph Hartmann ubolewa nad brakiem innowacji w wielu markach i tłumaczy, dlaczego XCOM jest grą akcji z elementami taktycznymi, a nie strategią turową.

Studia 2K nie chcą w kółko robić tych samych rzeczy

- Nasze studia nie chcą w kółko robić tych samych rzeczy - mówi prezes 2K Christoph Hartmann w rozmowie z dziennikarzami MCV. - Widziałem już śmierć tak wielu marek spowodowaną słabą jakością lub brakiem kreatywności. Nie wszystko ma trwać wiecznie. Musisz naciskać na samego siebie i budować nowe rzeczy - podkreśla.

- Chciałbym, żeby 2K było podobne do wytwórni filmowej Miramax w jej początkach, kiedy to widzowie dostawali świetne filmy nagradzane Oscarami, ale odnoszące jednocześnie również komercyjny sukces. Tego właśnie chcemy. Nie sądzę ponadto, że trzeba koniecznie przenosić siły do gatunków, które akurat przeżywają rozwój. Dla danego gatunku musisz mieć odpowiednie studio, które będzie się nim pasjonowało - zaznacza.

Komentarze te mogą jednak brzmieć nieco paradoksalnie w świetle decyzji, że nowy XCOM nie będzie w pełni hołdował klasycznym odsłonom. - Problem z XCOM był taki, że strategie turowe nie należą dziś do najbardziej pożądanych rzeczy na planecie. Nie chodzi tu jednak wyłącznie o pieniądze - tego typu gry po prostu nie przystają do współczesności - tłumaczy Hartmann.

GramTV przedstawia:

- Staramy się odnowić XCOM, ale w taki sposób, aby spełnić oczekiwania współczesnej generacji graczy. Członkowie zespołu stojącego za tym projektem codziennie zadają sobie pytanie: "Czy to co robimy jest zgodne z wartościami niesionymi przez tę markę?" Tu nie chodzi o zarobienie na znanym tytule. Po prostu musimy go odnowić, ponieważ tego wymagają od nas czasy - dodaje.

XCOM ma zaplanowany termin wydania na 8 marca 2012 roku. Już teraz zapraszamy do lektury naszej zapowiedzi.

Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
14/07/2011 10:41
Dnia 13.07.2011 o 21:46, Vojtas napisał:

Hartmann zdaje się nie dostrzegać faktu, że z shooterów najlepiej sprzedaje się CoD, kilku innych rywali daleko odstaje, kilku wychodzi na zero, a większość nie zwraca kosztów. To tak samo jak w MMO - jest WoW i reszta świata. A mimo to kolejni giganci próbują się pchać na pole minowe - EA i BioWare już wkrótce będą mieć okazję przekonać się, że bieganie i skakanie po polu minowym, nie wpływa korzystnie na zdrowie.

Jak to ktoś powiedział - korporacje wolą ponieść klęskę w popularnym gatunku, zamiast odnieść sukces w bardziej niszowym.

Bambusek
Gramowicz
14/07/2011 01:27
Dnia 13.07.2011 o 21:46, Vojtas napisał:

Poza tym nie widzę przeszkód, by zrobić hybrydę - odpowiedni dla swojego stylu tryb (tury / czas rzeczywisty) można by ustawiać w opcjach. Taki patent już ktoś zresztą wprowadził.

Yep, M.A.X to miał, któryś Battle Isle chyba również. Z nowszych tytułów to chyba tylko Blood Bowl.

Vojtas
Gramowicz
13/07/2011 21:46
Dnia 13.07.2011 o 17:39, 1980SAT napisał:

Podpisuję się pod tym rękoma i nogami a remake X-Com''a kupiłbym w ciemno [jeśli dalej byłby turową strategią, lub nawet w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, czy czymś w ten deseń, przystosowaną - jak piszesz - do naszych czasów (dzisiejsza grafika, interfejs, może zaawansowana fizyka...)].

Fizyka mogłaby tę grę uczynić jeszcze bardziej emocjonującą. Poza tym nie widzę przeszkód, by zrobić hybrydę - odpowiedni dla swojego stylu tryb (tury / czas rzeczywisty) można by ustawiać w opcjach. Taki patent już ktoś zresztą wprowadził.

Dnia 13.07.2011 o 17:39, 1980SAT napisał:

PS.: Acha, zakładam, że pana Hartmanna ominęło takie zdarzenie jak udana reaktywacja marki King''s Bounty [porównywalnego trupa co marka X-Com]? I nie, nowe KB nie jest FPS''em...

Otóż to. Na takie gry wciąż jest popyt, tylko nie kupują ich miliony, za to ich koszty są dużo mniejsze.Hartmann zdaje się nie dostrzegać faktu, że z shooterów najlepiej sprzedaje się CoD, kilku innych rywali daleko odstaje, kilku wychodzi na zero, a większość nie zwraca kosztów. To tak samo jak w MMO - jest WoW i reszta świata. A mimo to kolejni giganci próbują się pchać na pole minowe - EA i BioWare już wkrótce będą mieć okazję przekonać się, że bieganie i skakanie po polu minowym, nie wpływa korzystnie na zdrowie.




Trwa Wczytywanie