Zalew informacji na temat Dishonored

Patryk Purczyński
2011/07/13 16:46

Prenumeratorzy Game Informera otrzymali dziś najnowszy numer czasopisma, a wraz z nim pierwszy na świecie tekst poświęcony Dishonored. Informacje z zapowiedzi gry wyciekły już do sieci.

Zalew informacji na temat Dishonored

Jeden z użytkowników forum NeoGAF podzielił się ze światem informacjami na temat Dishonored, zdobytymi dzięki lekturze nowego numeru Game Informera. Jesteście zainteresowani, co nowe dzieło Arkane Studios ma do zaoferowania? No to zaczynamy wyliczankę!

  • W Dishonored kluczową rolę odgrywa The Outsider - w części diabeł, w części anioł, byt niejednoznaczny, który jest źródłem całej magii w świecie gry. [Spoiler] W pewnym momencie główny bohater ma się z nim spotkać [Po spoilerze]
  • Drugą kluczową sprawą w świecie Dishonored jest serce. Autor zapowiedzi tak objaśnia jego działanie: - Tzw. serce to mistyczny obiekt; bije szybciej gdy gracz próbuje wykonać zadanie, jest też podstawowym przewodnikiem po dużych lokacjach. Co jeszcze ciekawsze, podszeptuje umysłowi głównego bohatera sekrety ze świadomości innych i wyczuwa interesujące rzeczy, które dzieją się w świecie istniejącym poza świadomością śmiertelników. Dzięki sercu można dowiedzieć się czegoś na temat każdej nazwanej postaci w świecie gry, lecz używanie tej zdolności może pociągnąć za sobą pewne konsekwencje
  • Wśród mocy głównego bohatera będzie wspominane już wcześniej przywołanie gromady szczurów. Okażą się one przydatne w sytuacji, gdy gracz będzie chciał zakamuflować ciało zabitego strażnika. Otoczenie zareaguje realistycznie na przybycie zgrai gryzoni - jeśli któraś z postaci niezależnych wykryje ich obecność, zacznie panikować, a to ściągnie w okolice bohatera zastępy strażników. Jeśli natomiast sterowane przez sztuczną inteligencję szczury nie dostrzegą żadnego celu dla siebie, mogą rzucić się na Corvo (tak nazywa się postać przewodnia)
  • Gracz będzie w stanie kontrolować zarówno zwierzęta, jak i ludzi. Warunkiem zdobycia władzy nad tymi drugimi jest utrzymanie ich w nieświadomości o naszej obecności
  • Wśród innych mocy wymienia się chociażby zdolność przywołania podmuchu wiatru czy zaginania czasu
  • Moce mogą być ulepszane przez runy. Już teraz wiadomo, że nie da się znaleźć ich tylu, by rozwinąć wszystkie zdolności do maksimum
  • Pojawią się także gadżety: rozstawiane pułapki, przylepiane granaty czy usypiające strzałki
  • Gracz będzie mógł zbierać fiszbinowe talizmany, zapewniające np. odnawianie się many czy wzrost wskaźnika zdrowia. Podczas jednego przejścia gry można znaleźć ich kilkanaście, choć pełna lista obejmuje aż 40. Talizmany będą rozrzucane losowo
  • Twórcy planują bardzo zaawansowaną sztuczną inteligencję. Przykładowo dwóch strażników rozmawiających ze sobą będzie miało zawężone pole widzenia i gorszą reakcję na dobiegające odgłosy niż wartownik samotnie patrolujący okolicę. Wpływ na działanie sztucznej inteligencji mają mieć takie czynniki, jak oświetlenie, stan psychiczny czy głośność otoczenia
  • Sztuczna inteligencja nie będzie też oszukiwać gracza. Przeciwnicy nagle się nie rozmnożą - wyjątek stanowią sytuacje, w których uruchomiony zostanie alarm. Pojawianie się kolejnych wrogów ma też wyglądać realistycznie. Wezwane posiłki nie będą w cudowny sposób wybiegać zza narożnika
  • Z wieżą strażniczą można sobie poradzić nie tylko tradycyjnie, poprzez unikanie oświetlonych miejsc, ale także wspinając się na budynek i korzystając z kombinacji, w skład w której wchodzi użycie nadnaturalnej szybkości, podwójnego skoku i teleportu na nieznaczną odległość. Dzięki niej główny bohater może znaleźć się na szczycie wieży. Jako ciekawostkę twórcy dodają, że gdy główny projektant dowiedział się o pomyśle stosowania wyżej opisanej kombinacji, nie chciał się na nią zgodzić, ponieważ bał się, że gracze będą wypadać poza planszę
  • Poziomy są zaprojektowane tak, by zachęcać graczy do "wertykalnych eksperymentów"
  • Podsłuchiwanie rozmów innych postaci może pomóc wypełnić misję w inny sposób
  • Przykładowym zadaniem pokazanym dziennikarzom Game Informera było ocalenie kobiety gonionej przez bandytę. Problem w tym, że jeśli Corvo od razu ruszy w pościg, oboje wpadną w zasadzkę przygotowaną przez kolegów wspomnianego zbira. Jednym ze sposobów na wyjście z tej sytuacje jest odnalezienie zaczajonych gdzieś oprychów w pierwszej kolejności, a dopiero w drugiej ruszenie niewieście z odsieczą
  • Gracz może w starciach z wrogiem rozlać mnóstwo krwi lub postawić na działanie po cichu. To pierwsze może poskutkować wywołaniem chaosu w świecie gry. Użytkownicy odnotują, gdy ich działania przyczynią się do podwyższenia lub obniżenia jego poziomu, jednak, jak już wcześniej informowaliśmy, nie będzie to uwidocznione żadnym tradycyjnym wykresem
  • Struktura poziomów ma być liniowa, jednak każdy gracz powinien przechodzić Dishonored na swój sposób, dokonując rozmaitych wyborów w zakresie stylu wykonywania zadań
  • W całej grze podczas dialogów tylko kilka razy gracz będzie mógł dokonać wyboru kwestii

Przypomnijmy, że Dishonored to zapowiedziana przed kilkoma dniami nowa marka Bethesdy. Nad grą pracuje ekipa Arkane Studios, mająca na pokładzie m.in. współtwórcę Deus Ex i Thiefa Harveya Smitha oraz Viktora Antonova, projektanta Half-Life'a 2. Już przedwczoraj światło dzienne ujrzały niektóre szczegóły z zapowiedzi w nowym Game Informerze. Powyższe informacje stanowią ich solidne dopełnienie.

GramTV przedstawia:

Teraz pozostaje jedynie czekać na kolejne materiały dotyczące Dishonored. Czasu na prezentację tej gry miłośnikom wirtualnej rozrywki jest jednak sporo - debiut wstępnie wyznaczono bowiem na przyszły rok.

Komentarze
11
marcin-malysza
Gramowicz
14/07/2011 08:51
Dnia 13.07.2011 o 20:51, Myszasty napisał:

Ja to już od tego czekania na pełną schizy dostaję... ;)

A co ja mam powiedzieć, właśnie zobaczyłem iż dodano 30 minutowy gameplay i to z PS3 a ja się ledwo co powstrzymuję by tego nie oglądać. Przydało by się demo co bym sprawdził czy pójdzie mi płynnie na PC<nie wierze osobiście w wymagania według producenta>, czy jednak pozostanie mi opcja PS3.@Pepsi, coś nam się klub prężnie rozrasta :)

Usunięty
Usunięty
14/07/2011 03:25

To ja się do klubu "oczekujących" dopisuje, obiema łapkami.Do przyszłego roku ....a w miedzyczasie dam rade przejsc kilkukrotnie DX:HR w szerz i wzdłuż :)

Usunięty
Usunięty
13/07/2011 22:01

Obiecują dużo, ale gra jest w mądry sposób liniowa, więc plan może się udać. A w międzyczasie może sobie Arxa odświeżę :)




Trwa Wczytywanie