Eric Chahi przyznał w wywiadzie dla serwisu Eurogamer, że początkowo jego From Dust przypominał standardową strategię. Co sprawiło, że otrzymamy jednak nietuzinkowego symulatora Boga?
Eric Chahi przyznał w wywiadzie dla serwisu Eurogamer, że początkowo jego From Dust przypominał standardową strategię. Co sprawiło, że otrzymamy jednak nietuzinkowego symulatora Boga?
– Jednak mieliśmy edytor poziomów, który pozwolił na wdrażanie różnych interakcji w czasie rzeczywistym – był naprawdę przyjemny w użyciu; w tym oddziaływaniu z dynamicznym światem znajdowało się coś niesamowitego. Finalnie połączyliśmy wykreowane fundamenty projektu z tym narzędziem, co pozwoliło stworzyć świeży podmiot, „Oddech”. Tak powstał nasz symulator Boga – dodał.
Eric Chahi stwierdził, że jego produkcja może dać impuls do zapoczątkowania nowego gatunku. Według niego From Dust jest bardziej ekscytujące i napięte od klasycznych strategii – tutaj całe środowisko ciągle się zmienia podczas rozgrywki, bo wszystkie decyzje gracze znajdują swoje konsekwencje w wirtualnej rzeczywistości.
Producent gry przy okazji przyznał, że jest pod wrażeniem produkcji stworzonych przez Petera Molyneux. – Jestem wielkim fanem tych tytułów. Pamiętam ogrywanie Black & White’a w celu zgłębienia mechanizmów rządzących pracą kamery. Zadaliśmy sobie wtedy mnóstwo pytań – powiedział.
From Dust ujrzy światło dzienne już 27 lipca na komputerach osobistych oraz konsoli Xbox 360. Posiadacze PlayStation 3 muszą uzbroić się w cierpliwość – termin debiutu na tę platformę nie został jeszcze ustalony.