Hideo Kojima o technicznych zmianach w Peace Walker HD; transfarring; Fox Engine

Robert Sawicki
2011/07/16 01:15
4
0

Amerykański PSBlog zadał sobie trochę trudu i spotkał się z zapracowanym Kojimą, by wypytać o szczegóły portu Metal Gear Solid: Peace Walker. Uprzedzając pytania - tak, miał na sobie swoje charakterystyczne okulary, razem ze swoją niepokojącą, groźną miną.

Hideo Kojima o technicznych zmianach w Peace Walker HD; transfarring; Fox Engine

Zacznijmy od zmian w Metal Gear Solid: Peace Walker HD. Choć nawet boskie ręce Kojimy nie sprawią, że tytuł z PSP będzie wyglądał przynajmniej "fajnie" na PlayStation 3, facet nie załamuje rąk. Przeciwnie - zamiast silić się na bezczelny port copy-paste, obiecano nam tekstury lepszej jakości i czytelniejszy tekst wyświetlany na ekranie. Najdziwniejsze jest to, że problemy te pojawiały się ponoć wyłącznie z powodu niskiej rozdzielczości ekranu PlayStation Portable, co oznacza, że zawartość gry została już stworzona z myślą o ewentualnym przeniesieniu na inną maszynkę. Sprytnie i oszczędnie. Podchodzi to pod definicję portu copy-paste ale hej, przynajmniej z lepszymi efektami!

Kolejną poprawką będzie dostosowanie sterowania gry do kontrolera DualShock 3. "Oczywistym jest, że PSP ma mniej przycisków niż kontroler PS3, co w pewnym stopniu ograniczało sterowanie. Dzięki DualShock 3, sterowanie można było usprawnić " - wyznał Hideo. Naturalnie, gra wykorzysta także wibracje kontrolera.

Hideo Kojima pragnie również, by kolejne gry, które za jego sprawą pojawią się na PS3 również korzystały z technologii transfarring. Po Peace Walker HD, przyjdzie pora na drugą i trzecią część serii Metal Gear Solid, które pojawią się na zarówno na PlayStation 3, jak i PSVita.

GramTV przedstawia:

Dla tych, którzy nie są na bieżąco: transfarring umożliwia przenoszenie zapisów gry z konsoli PSP/Vita na PlayStation 3 (i w drugą stronę) przy tytułach, które są obecne na obu platformach. Pozwoli to na kontynuowanie rozgrywki rozpoczętej w domu przy konsoli PS3 np. w pociągu, przy użyciu PSP/PlayStation Vita.

Na zakończenie, kilka słów na temat Fox Engine od samego autora. Zapytany o to, czym silnik graficzny wyróżnia się pośród konkurencji, Hideo odpowiedział: "Na chwilę obecną, Fox Engine jest niezwykle wydajny przy produkcji gier na kilka platform jednocześnie - i moim zdaniem właśnie ten fakt jest najbardziej znaczącym. Na chwilę obecna nie jest to silnik, który szczególnie wyróżnia się pośród innych produktów na rynku. Z czasem planujemy dodawać kolejne funkcje i elementy, który sprawią, że Fox Engine zacznie wystawać z tłumu."

Metal Gear Solid: Peace Walker HD ukaże się pod koniec listopada tego roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
16/07/2011 10:26

Na końcu jest błąd z tymi konsolami. Gra ukaże się nie tylko na PS3, ale też na X360 ( i szkoda, że nie ma jeszcze na PC).

Tak naprawdę to pewnie w Peace Walkera na PS3 nie zagram, bo i konsoli tej nie mam. Ale PSP mam i jedyne w co grałem to demo... trzeba nadrobić. Ale nie obraziłbym się na Hideo gdyby kolejne części MGS''a wychodziły na PSP,PSV i PS3. Jeżeli mówi o dużej plastyczności Fox Engine to może będzie to możliwe :)

TobiAlex
Gramowicz
16/07/2011 06:45

Ja od paru dni pogrywam w Metal Gear Solid 4 i tak zastanawiam się czym ludzie (w tym i ja) podniecali się grając w Splinter Cell.




Trwa Wczytywanie