Kolejną poprawką będzie dostosowanie sterowania gry do kontrolera DualShock 3. "Oczywistym jest, że PSP ma mniej przycisków niż kontroler PS3, co w pewnym stopniu ograniczało sterowanie. Dzięki DualShock 3, sterowanie można było usprawnić " - wyznał Hideo. Naturalnie, gra wykorzysta także wibracje kontrolera.
Hideo Kojima pragnie również, by kolejne gry, które za jego sprawą pojawią się na PS3 również korzystały z technologii transfarring. Po Peace Walker HD, przyjdzie pora na drugą i trzecią część serii Metal Gear Solid, które pojawią się na zarówno na PlayStation 3, jak i PSVita.
Dla tych, którzy nie są na bieżąco: transfarring umożliwia przenoszenie zapisów gry z konsoli PSP/Vita na PlayStation 3 (i w drugą stronę) przy tytułach, które są obecne na obu platformach. Pozwoli to na kontynuowanie rozgrywki rozpoczętej w domu przy konsoli PS3 np. w pociągu, przy użyciu PSP/PlayStation Vita.
Na zakończenie, kilka słów na temat Fox Engine od samego autora. Zapytany o to, czym silnik graficzny wyróżnia się pośród konkurencji, Hideo odpowiedział: "Na chwilę obecną, Fox Engine jest niezwykle wydajny przy produkcji gier na kilka platform jednocześnie - i moim zdaniem właśnie ten fakt jest najbardziej znaczącym. Na chwilę obecna nie jest to silnik, który szczególnie wyróżnia się pośród innych produktów na rynku. Z czasem planujemy dodawać kolejne funkcje i elementy, który sprawią, że Fox Engine zacznie wystawać z tłumu."
Metal Gear Solid: Peace Walker HD ukaże się pod koniec listopada tego roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.