Darksiders 2 - backtracking będzie, ale uzasadniony fabularnie

Michał Myszasty Nowicki
2011/07/20 17:18
7
0

Ewentualnie nie będzie obowiązkowy. Takie wnioski można wysnuć z wypowiedzi Marvina Donalda, jednego ze współtwórców Darksiders 2. Jako bonus trailer wprowadzający do opowiadanej w grze historii.

Darksiders 2 - backtracking będzie, ale uzasadniony fabularnie

Backtracking, to, mówiąc brutalnie, wciąż dość często spotykany w grach i niezbyt lubiany przez graczy efekt lenistwa projektantów, którzy zmuszają nas do kilkukrotnego przemierzania tych samych lokacji, zazwyczaj zgodnie z wektorem przeciwnym do uprzedniego. Szczególnie bolesny i odczuwalny w grach z gruntu liniowych. Była to również jedna z cech pierwszego Darksiders, która - w kontekście obecności w dwójce broni o nazwie Death's Ghost Hook - na pewno pojawi się w sequelu. "Haczyk" ma bowiem między innymi pozwalać nam na dostanie się we wcześniej niedostępne miejsca, a na pewno nie otrzymamy go na samym początku zabawy.

W kwestii tej wypowiedział się jeden z pracowników Vigil Games, dyrektor działu kreacji, Marvin Donald, najwyraźniej pragnący uspokoić graczy: Większość tego będzie opcjonalna, jak również umotywowana przez zadania. Tak więc będziecie mieli konkretne odniesienie do tego, czemu tam się ponownie udajecie, jak również nie zawsze będzie konieczne, by to uczynić.

Marvin niejako przy okazji powiedział także, że znacznie mniejsze nasilenie backtrackingu wynika też między innymi z nowego, modularnego systemu budowy lokacji. Pozwala on bowiem na znacznie szybsze konstruowanie kompleksowych, dużych obszarów, co z kolei sprawia, że niejednokrotnie łatwiej stworzyć zupełnie nowe miejsca, niż projektować je tak, by dały się wykorzystać przynajmniej dwukrotnie.

To dobrze. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie będzie to oznaczać setek identycznych komnat i budowli...

A na osłodę wspomniany na początku filmik, wprowadzający w fabułę Darksiders 2.

GramTV przedstawia:

I garść świeżych obrazków:

Teraz jeszcze bardziej kojarzy mi się to z Soul Reaver...

Komentarze
7
Dnia 21.07.2011 o 00:22, Xerber napisał:

Wracając do tematu samego Darksiders, to muszę w końcu się przemóc i dokończyć jedynkę bo sobie ją odstawiłem "na później" i właśnie to "później" powolno nadchodzi...

A moja pecetowa wciąż grzecznie zafoliowana, bo gra się zazwyczaj w to, w co trzeba. I niech ktoś mi powie, że to taka lekka praca. ;)

Usunięty
Usunięty
21/07/2011 00:22

Ha! Aktualnie widzę wszyscy rozpływają się nad stroną artystyczną gry i imho piękną grafiką, ale dobrze pamiętam, jak przy pierwszym trailerze (z E3) na stronie filmiku na jutjubie był komentarz (swoją drogą wtedy to był pierwszy i jedyny) jakiegoś gościa o treści mniej więcej takiej "LOL. What a shitty graph. Is this game for a Wii?".Tak...Ten gościu był z hameryki :)Wracając do tematu samego Darksiders, to muszę w końcu się przemóc i dokończyć jedynkę bo sobie ją odstawiłem "na później" i właśnie to "później" powolno nadchodzi...

Usunięty
Usunięty
20/07/2011 22:09

Jest na co czekać, gra ocieka klimatem i serwuje nam chyba jednego z najciekawszych bohaterów w historii gier (a przynajmniej od strony artystycznej) :D




Trwa Wczytywanie