Oto pełna lista zmian i nowości wprowadzonych w aktualizacji 1.3 do Wiedźmina 2:
- Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
- Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
- Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
- Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
- Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
- Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
- Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
- Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
- Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
- Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440.
- Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
- Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
- Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
- Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
- Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
- Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
- Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
- Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
- Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
- Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
- Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
- Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
- Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
- Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
- W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
- Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
- Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
- Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
- Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
- Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
- Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
- Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
- Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
- Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
- Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
- W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
- Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
- Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
- Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
- Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
- Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
- Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
- Poprawiono ścieżki patroli strażników.
- Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
- Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
- Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
- Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
- Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
- Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
- Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.
Wiedźmin 3 – informacje o Wiedźminie 3 już dostępne. Sprawdź!