Mroczne oblicze Diablo III - brak wsparcia dla modów, stałe połączenie z siecią wymagane

Patryk Purczyński
2011/08/01 15:19

System aukcji to nie koniec doniesień o Diablo III na dziś. Blizzard ogłosił, że nie będzie możliwości wprowadzania modów, wymagane jest za to nieustanne połączenie z siecią.

Mroczne oblicze Diablo III - brak wsparcia dla modów, stałe połączenie z siecią wymagane

- Nie ma żadnej możliwości gry w trybie offline. Musisz być podłączony do internetu - mówi starszy producent Diablo III Alex Mayberry. - To trend, w kierunku którego dążyliśmy. StarCraft II to robił, WoW również. Taka jest kolej rzeczy, takie nastały czasy. Świat gier nie jest już taki sam jak w dniu, w którym debiutowało Diablo II - podkreśla.

Brak możliwości gry bez podłączenia do sieci Blizzard argumentuje chęcią wyeliminowania wszelkich oszustw. - Rzeczą, którą uznaliśmy za naprawdę ważną było to, że gdybyśmy pozwolili na rozgrywkę w trybie offline, zacząłbyś grać jakąś postacią, rozwinął do określonego poziomu, a w pewnym momencie zdecydowałbyś się zagrać na Battle.necie. Musiałbyś wtedy zacząć budować swoją postać od początku, ponieważ nie mógłbyś w żaden sposób zagwarantować nam, że nie korzystałeś z jakichkolwiek podstępów, a my nie moglibyśmy przez to przetransportować twojej postaci na Battle.net - tłumaczy Rob Pardo.

Jeśli krzywo patrzycie na tę argumentację, jest jeszcze jeden powód, o którym wspomniał cytowany już Alex Mayberry w rozmowie z dziennikarzami PC Gamera. Tym powodem jest rzecz jasna walka z piractwem.

GramTV przedstawia:

Na tym nie koniec złych wieści. Blizzard nie zamierza pozwolić na używanie czy tworzenie jakichkolwiek modów w Diablo III. W pewnym stopniu wiąże się to z pewnością z planami uruchomienia serwisu aukcyjnego, na którym będzie można handlować przedmiotami, a być może także postaciami. Trainery mogłyby spowodować pojawienie się zalewu rozmaitych obiektów o niewiarygodnych statystykach, czego producent niekoniecznie może sobie życzyć. Niemniej, należy mieć na uwadze, że seria Diablo swój sukces zawdzięcza m.in. właśnie społeczności modderskiej. Blizzard ryzykuje zatem niemało.

Data premiery Diablo 3 jest już znana! Czytaj więcej o Diablo 3

Komentarze
213
Usunięty
Usunięty
10/08/2011 19:45
Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Witaj ;-)

Witam. ;-)

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Popieram. Nie ma w tym żadnego sensu... Śmiałbym się jakby Blizz juz po premierze gry miał xxxx ilości gotowych itemów przygotowanych na sprzedaż.

Wiesz, niby zarzekają się że to ma być tylko i wyłącznie wymiana między graczami, ale poza zapewnieniem ze strony Blizzarda tak naprawdę nic więcej nie masz. ;-)Patrząc na liczne ich zabiegi od czasu połączenia się z Activision, mające na celu chyba tylko wyciągnięcie od ludzi jak największej kasy, sam nie wiem jak bardzo te ich zapewnienia do mnie przemawiają.

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

By grę ludzie przechodzili bardzo szybko i prosto... Drop to piękna rzecz. I myśl, że może być coś pięknego po identyfikacji jest jeszcze lepsza ;]..

Hehe, a jak na dodatek wylosuje się coś z super statystykami, to klękajcie narody. ;-)A potem to uczucie jak ten super item znika Ci przy przerzucaniu do innej postaci albo ktoś ci go kradnie w taki czy inny sposób... a nie sorry, to już nie to samo. ;-P

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Jak już mówiłem wcześniej. Z RM, AH będą korzystać słabeusze, nieudaczniki, leszcze i nooby co grac nie umieją i ogarnąć się nie potrafią

Czy ja wiem... jak najlepiej szybko ubrać czarkę, aby zacząć farmować Mefista ? Odpowiedź jest prosta: przejść się do RM AH. ;-)

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Pozdrawiam.

I ja również.

Usunięty
Usunięty
10/08/2011 19:45
Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Witaj ;-)

Witam. ;-)

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Popieram. Nie ma w tym żadnego sensu... Śmiałbym się jakby Blizz juz po premierze gry miał xxxx ilości gotowych itemów przygotowanych na sprzedaż.

Wiesz, niby zarzekają się że to ma być tylko i wyłącznie wymiana między graczami, ale poza zapewnieniem ze strony Blizzarda tak naprawdę nic więcej nie masz. ;-)Patrząc na liczne ich zabiegi od czasu połączenia się z Activision, mające na celu chyba tylko wyciągnięcie od ludzi jak największej kasy, sam nie wiem jak bardzo te ich zapewnienia do mnie przemawiają.

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

By grę ludzie przechodzili bardzo szybko i prosto... Drop to piękna rzecz. I myśl, że może być coś pięknego po identyfikacji jest jeszcze lepsza ;]..

Hehe, a jak na dodatek wylosuje się coś z super statystykami, to klękajcie narody. ;-)A potem to uczucie jak ten super item znika Ci przy przerzucaniu do innej postaci albo ktoś ci go kradnie w taki czy inny sposób... a nie sorry, to już nie to samo. ;-P

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Jak już mówiłem wcześniej. Z RM, AH będą korzystać słabeusze, nieudaczniki, leszcze i nooby co grac nie umieją i ogarnąć się nie potrafią

Czy ja wiem... jak najlepiej szybko ubrać czarkę, aby zacząć farmować Mefista ? Odpowiedź jest prosta: przejść się do RM AH. ;-)

Dnia 10.08.2011 o 01:17, Braveheart napisał:

Pozdrawiam.

I ja również.

Usunięty
Usunięty
10/08/2011 19:26
Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Jest to problem dla starych graczy Diablo, jednak nie demonizowałbym tego aż tak bardzo. Po pierwsze nie wiadomo, czy w ogóle problem wystąpi, ja jestem wstrzemięźliwy w serwowaniu opinii w tym aspekcie. ...

Choć osobiście nie popieram takiego podejścia, jestem skłonny uznać za uzasadnione, gdyby Blizzard pomyślał nad pewnymi sprawami pod kątem "hope for the best, plan for the worst". :-)

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Nie winiłbym Blizzarda, a raczej kierunek rozwoju branży. Po prostu trzeba trzepać kasę, takie są realia. Kiedyś grupa zapaleńców, teraz korporacja przynosząca ogromne zyski. Szanuję Twoje zdanie, jednak nie rozumiem. Poczekajmy do czasu wydania gry, zobaczymy, czy faktycznie te kroki okażą się złe, rujnujące itd. Skoro zależy Ci na tej grze, daj jej szansę.

Oczywiście, że pożyjemy, zobaczymy. Niemniej pewne zagadnienia zaczynają krystalizować się już teraz i jeśli nie zacznie się nad nimi pracować dostatecznie wcześnie, to potem może być zwyczajnie za późno.Dlaczego Blizzard nie chce np. zrobić zwykłego, prostego ruchu: wprowadzić jakby dwa rodzaje serwerów: z RM AH i bez RM AH. Wtedy mieliby świetną bazę do ewentualnych porównań, a przede wszystkim i wilk byłby syty i owca cała, bo gracze omijający RM AH wybraliby serwery dla siebie i tak samo pozostali.Tymczasem Blizz obrał już swoją Jedyną ścieżkę pieniędzy i nic już ich od tej ścieżki nie odwiedzie. Są pewni swego i wcale im się nie dziwię. W końcu to Diablo.A może boją się, że wtedy RM AH byłyby zbyt mało popularne, że zbyt mało osób wybrałoby serwery z nimi, z powodu uzasadnionych IMO obaw, a wtedy wiadomo mniej $.$

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Podobnie z DLC, które ograniczają dostęp do zawartości. Chcesz zagrać w tę, czy inną misję - płać! Nie wiem co rozumiesz przez ograniczanie swobody w dostępie do gier. ...

Miałem na myśli głównie konieczność stałego połączenia z siecią. Owszem, być może w stanach albo gdzieś na zachodzie Europy internet 50MB+ to standard, ale w wielu innych krajach nie, w tym nie bójmy się tego powiedzieć, również w Polsce.Dlaczego gracze z tych krajów mają mieć utrudniony dostęp do gry tylko dlatego, bo Blizzard chce mieć większą kontrolę nad rozgrywką, tudzież jak wolisz chronić swój produkt.

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

> Sprowadziłem ? Skoro tak uważasz... w moim spojrzeniu argument był całkiem sensowny, > szczególnie kiedy przypomnimy sobie pewnego gwieździstego konia za 25$. ;-) Hehe ;) Gdyby nikt go nie kupił, szkapa zdechłaby z głodu ;)

Ale jednak kupił, oj kupił. ;-)

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Kiedyś ktoś powiedział - "Tylko głupi pisarz nie słucha tego, co mówią fani, ale tylko supergłupi pisarz robi to, czego oni chcą." Dokładnie tak działa Blizzard i chwała mu za to".

Chwała jak chwała, zauważ jednak jak cienka jest linia i jak delikatna granica między jednym a drugim. Szczególnie w oczach osób trzecich. ;-)W Blizzardzie być może pomyśleli, że doszli do poziomu kiedy nie muszą już słuchać nikogo, bo i tak wszyscy się z nimi zgodzą. I obawiam się, że mimo iż fakty przeczą temu ewidentnie, Oni nadal tak uważają. O_O

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Nielegalny handel przedmiotami z gier Blizzarda kwitł w najlepsze od wielu lat. Nic nowego w tej sprawie nie zostało wymyślone. Firma usystematyzuje handel, pobierze prowizję, ale... i tego nikt nie powiedział - w zamian oferuje bezpieczeństwo transakcji, wygodę (jak mniemam) i inne możliwości, o których nie wiemy. Fakt, kontrowersyjna decyzja, ale w mojej opinii kreatywna.

To że handel istniał, owszem istniał. Ale był Nielegalny, jak sam zresztą zauważyłeś.Tak jak ktoś już napisał: starają się kontrolować coraz więcej aspektów w swoich grach, ale z nielegalnymi aukcjami itemów już im się walczyć odechciało, więc przyjęli strategię: "jeśli nie możesz kogoś pokonać, to się do niego przyłącz"... lub w przypadku Blizzarda powinno być: "... to go wykop z rynku". ;-DIMO takie to kreatywne jak i wszystkie czarne rynki powstające, kiedy tylko coś zaczyna być nielegalne. Blizzard w moim odczuciu z tymi RM AH dąży do czegoś, co mógłbym określić jako "biały rynek". ;-)

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Nie będę się spinał, że ktoś ma lepszy gear, po prostu będę czerpał radość z rozgrywki również ze znajomymi, jak do tej pory i tyle. Inni mnie nie obchodzą.

Fair enough.Pamiętaj tylko, że nie każdy może podzielać Twój entuzjazm.

Dnia 10.08.2011 o 09:18, Kawosz-ski napisał:

Zastanów się i nie kieruj się obawami. Jak wchodziliśmy do Unii Europejskiej też miał być koniec suwerenności Polski, a jest tylko małe jej ograniczenie :)))

Aaaaaa, zaczyna gadać o polityce !!! Szybko, zabijcie go zanim się rozprzestrzeni. :-DAle tak na poważnie, zapewne prędzej czy później kupię. Choćby po to, aby poznać fabułę gry. Na poziomie normal i grając samemu ewentualne akcje wynikające z RM AH raczej mi nie zaszkodzą.Dostęp do internetu też nie zachwyca, ale ten raz na sp jakoś się przemęczę. ;-)




Trwa Wczytywanie