Nowy Counter Strike został zapowiedziany dwa dni temu, jednak prace nad nim są dość zaawansowane. Potwierdzają to najlepsi gracze Counter Strike: Source, którzy już testowali nadchodzący tytuł. I dzielą się teraz swoimi wrażeniami.
Nowy Counter Strike został zapowiedziany dwa dni temu, jednak prace nad nim są dość zaawansowane. Potwierdzają to najlepsi gracze Counter Strike: Source, którzy już testowali nadchodzący tytuł. I dzielą się teraz swoimi wrażeniami.
Powiew świeżości dociera do nas ze zbrojowni. W nasze ręce oddane zostaną teraz ciężkie karabiny maszynowe oraz pokaźny zestaw shotgunów. Te pierwsze służyć będą stawianiu ognia zaporowego, drugie mają być niezastąpione w walce na niewielki dystans.
Torbullowi szczególnie przypadł do gustu koktajl Mołotowa, który jest dość kosztowny, jednak jego skuteczność chociażby w odcinaniu drogi ucieczki jest bezapelacyjna. W naszym ekwipunku znajdzie się też przynajmniej jeden nowy rodzaj granatów. Granat-przynęta (decoy) wywoła odgłosy strzelaniny w miejscu, gdzie zostanie zdetonowany, dezorientując przeciwników. Na tym etapie nie zostało jeszcze ustalone czy będzie można wywołać nim dźwięk strzałów z konkretnej broni. Takie właśnie rozwiązanie sugerowali zawodowi gracze.
Twórcy wciąż eksperymentują z wieloma innymi rozwiązaniami. Testuje się między innymi rozpoczynanie gry z darmową kevlarową kamizelką. W przypadku misji polegających na rozbrojeniu bomby terrorystów sprawdzane jest czy antyterroryści powinni mieć ze sobą specjalny sprzęt służący jej rozbrajaniu. Trafiałby on losowo do jednego z zawodników na początku meczu, tak samo jak ładunek wybuchowy u drużyny przeciwnej.
Oczywiście nie wszystko jeszcze działa tak jak powinno. Torbull skarży się przede wszystkim na to, że obniżono skuteczność niektórych broni, zapewne dlatego, aby zachęcić do korzystania z nowych jej egzemplarzy. Należy jednak pamiętać, że wiele z wymienionych elementów może jeszcze ulec zmianie, ponieważ Counter Strike: Global Offensive czekają dopiero beta-testy. Valve i Hidden Path Entertainment na pewno wyciągną wnioski z konsultacji z zawodowymi graczami i do czasu premiery, która ma mieć miejsce w przyszłym roku, stworzą solidny kawał kodu. Przekonamy się o tym zarówno na PC, jak i na PlayStation oraz Xboxie 360.