Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita została ujawniona

Łukasz Berliński
2011/08/18 17:33

Jesteście ciekawi, w jakie "bebechy" została wyposażona najnowsza konsolka Sony? Znamy już pełną specyfikację techniczną i wygląda na to, że PlayStation Vita to potężne maleństwo.

Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita została ujawniona

Na trwających w Kolonii targach gamescom Sony prezentuje swą najnowszą konsolkę PlayStation Vita. Poza grami poznaliśmy pełną specyfikację tego urządzenia. PS Vita będzie wyposażone w 512 MB pamięci, nie sprawdziły się zatem wcześniejsze plotki o zmniejszeniu RAMu. Oto pełna lista specyfikacji technicznej PlayStation Vita:

  • Nazwa platformy: PlayStation Vita
  • Numer modelu: PCH-1000 series
  • CPU: ARM(R) Cortex(TM)-A9 core (4 core)
  • GPU: SGX543MP4+
  • Zewnętrzne wymiary: Około 182.0 x 18.6 x 83.5mm (dłuższy bok x krótszy bok x wysokość) (orientacyjne, wyklucza większe wymiary)
  • Ekran: 5 cali (16:9), 960 x 544, około 16 milionów kolorów, ekran dotykowy multi touch wykonany w technologii OLED (ekran pojemnościowy)
  • Główna pamięć: 512MB
  • VRAM: 128MB
  • Tylna powierzchnia dotykowa: Multi touch pad (ekran pojemnościowy)
  • Kamery:

- Przednia kamera, Tylna kamera

- Liczba klatek na sekundę: 120fps@320x240(QVGA), 60fps@640x480(VGA)

- Rozdzielczość: Do 640x480(VGA)

  • Dźwięk: Wbudowane głośniki stereo, Wbudowany mikrofon
  • Sensory: Six-axis motion sensing system (trójosiowy żyroskop, trójosiowy akcelerometr), trzy osie elektroniczne, kompas
  • Lokalizacja: Wbudowany GPS (tylko w modelach 3G/Wi-Fi), wsparcie dla serwisowej lokalizacji przez Wi-Fi
  • Przyciski / Przełączniki:

    - PS button

    - Przycisk zasilania

    - Przyciski kierunkowe (Góra/Dół/Lewo/Prawo)

    - Przyciski akcji (Trójkąt, Kółko, Krzyżyk, Kwadrat)

    - Boczne przyciski (Prawy/Lewy)

    - Prawy drążek, Lewy drążek

    - Przycisk START, Przycisk SELECT

  • GramTV przedstawia:

    - Przyciski regulacji głośności (+/-)

  • Bezprzewodowa komunikacja:

    - Łączliwość z mobilną siecią (tylko w modelach 3G/Wi-Fi )

    - IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode)

    - Bluetooth(R) 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)

  • Wejścia/Porty:

    - PlayStation Vita card slot

    - Memory card slot

    - SIM card slot (tylko w modelach 3G/Wi-Fi)

    - Wielofunkcyjny port (dla transmisji danych z USB, DC IN, Audio (Stereo Out /Mono In), Seryjna transmisja danych), Wejście słuchawkowe (Stereo mini jack) (dla Audio (Stereo Out/Mono In))

    - Dodatkowy port

  • Zasilanie: Wbudowana bateria Lithium-ion, adapter AC
  • Wspierane formaty muzyczne: MP3 MPEG-1/2 Audio Layer 3, MP4 (MPEG-4 AAC)
  • Zawartość AV: WAVE (Linear PCM)
  • Wideo: MPEG-4 Simple Profile (AAC), H.264/MPEG-4 AVC, High/Main/Baseline Profile (AAC)
  • Zdjęcia: JPEG (Exif 2.2.1), TIFF, BMP, GIF, PNG
  • Przypomnijmy, że premiera PlayStation Vita została zaplanowana na przyszły rok, a jej cena wyniesie 249 euro. Nie znamy póki co dokładnej daty premiery oraz polskiej ceny. Jeśli tylko takie informacje zostaną ujawnione, na pewno o tym dowiecie się na gram.pl. Przy okazji serdecznie zapraszamy do śledzenia specjalnej sekcji na gram.pl poświęconej targom gamescom 2011. Warto tam zaglądać, jeśli chcecie być na bieżąco z najświeższymi informacjami prosto z kolońskich hal targowych.

    Komentarze
    59
    Usunięty
    Usunięty
    31/08/2011 10:59

    Liczyłem na to, że się ogarniecie żeby za 3 lata to forum nie wyglądało, jak inne, ale widocznie to na nic..

    Usunięty
    Usunięty
    21/08/2011 10:33
    Dnia 21.08.2011 o 10:19, CirroStratus napisał:

    Swoją drogą wszystkim dyskutującym na temat wyższości smartphone''ów nad konsolami przenośnymi i vice versa polecam poszukać na Wikipedii hasła PlayStation Suite. Zwłaszcza paragrafu "PlayStation Certified" i co tam jest napisane o Androidzie...

    To mi wystarczy, by wiedzieć, które przenośne Playstation jest lepsze: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_Suite_games

    Usunięty
    Usunięty
    21/08/2011 10:19
    Dnia 18.08.2011 o 19:31, scyzor napisał:

    Zielony ludku wiesz jaki RAM ma PS3? O prędkości 3,2GHz, do tego 256 mb na grafikę. W tej PS Vita to jest jakaś kość z żałosną prędkością, nic z tego że jest jej dużo. Cell to nie x86 i nie jest postawiony na Windowsie żeby pakować tam wiele GB, które i tak by tylko się kurzyły...

    Hehe, bardzo mi się podobają posty ludzi, którym wydaje się, że nie ma znaczenia ilość RAMu, tylko jego taktowanie. A do tego uważają, że zapotrzebowania na ram winien jest Windows :). Pomijając już to, że Cortex A9 z PS Vita to też nie jest x86, tylko ARM... Ale w gruncie rzeczy dla RAMu architektura procka nie większego znaczenia. PS 3 wewnętrznie (bynajmniej nie przez to, że Cell bazowany jest na PPC) wymusza inne podejście do projektowania gier niż klasyczny PC''et (albo telefon/konsola), dlatego ma szybki RAM w nie tak dużej ilości. Co nie znaczy, że o ile kiedyś 256MB pamięci w PS3 kiedyś było wystarczające, to teraz developerzy chętnie nie wykorzystali by go więcej. Nie znaczy to też, że klasyczne podejście z dużą ilością wolniejszego RAMu jest gorsze - po prostu jest inne.Swoją drogą wszystkim dyskutującym na temat wyższości smartphone''ów nad konsolami przenośnymi i vice versa polecam poszukać na Wikipedii hasła PlayStation Suite. Zwłaszcza paragrafu "PlayStation Certified" i co tam jest napisane o Androidzie...




    Trwa Wczytywanie