Guillaume de Fondaumiere, współzałożyciel studia Quantic Dream, jest zdania, że jego firma mogła stracić aż 10 milionów euro na sprzedaży używanych kopii gry Heavy Rain. Skąd jego przypuszczenia?
Guillaume de Fondaumiere, współzałożyciel studia Quantic Dream, jest zdania, że jego firma mogła stracić aż 10 milionów euro na sprzedaży używanych kopii gry Heavy Rain. Skąd jego przypuszczenia?
Na tę chwilę sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy naszej gry. Jednak dzięki systemowi trofeów wiemy, że w Heavy Rain zagrało ponad 3 miliony graczy. Na małą skalę jest to milion ludzi, którzy za naszą produkcję nie zapłacili ani centa. Szacuję, że Quantic Dream straciło jakieś 5-10 milionów zysku z powodu sprzedaży używek.
Jednakże de Fondaumiere nie wini za ten stan rzeczy tylko i wyłącznie graczy.
Czy w takim razie gry są zbyt drogie? Zawsze mówiłem, że klienci płacą za nie za dużo. Wszyscy powinniśmy się zastanowić jak pogodzić racje graczy z racjami sprzedawców i samych deweloperów, aby ten biznes znów stał się dla wszystkich dochodowy.
Teraz strzelamy w sobie w stopę - dodaje.
Jeśli wydawcy i producenci zobaczą, że nie mogą zarobić na grach sprzedawanych w tradycyjny sposób, ponieważ wykańcza ich handel używkami, to najzwyczajniej w świecie przestaną tworzyć nowe tytuły.
Przypomnijmy, że wysoko oceniana gra Heavy Rain ukazała się wyłącznie na konsoli PlayStation 3 w lutym zeszłego roku.
Jesteśmy ciekawi czy zgadzacie się z opinią de Fondaumiere. Koniecznie dajcie nam znać co tym myślicie.
Źródło: Eurogamer