Czym jest XCOM? Dowiedzcie się tego z pierwszego pamiętnika dewelopera

Michał Ostasz
2011/09/22 21:41

Do sieci trafił nowy materiał wideo poświęcony grze XCOM. Autorzy gry, firma 2K Marin opowiadają o swoim pomyśle na kultową markę oraz odpowiadają na pytanie: czym jest ich XCOM?

Czym jest XCOM? Dowiedzcie się tego z pierwszego pamiętnika dewelopera

Od dość dawna tajemnicą nie jest fakt, że XCOM to reboot znanej w latach dziewięćdziesiątych serii. W jej nowej odsłonie wcielimy się w rolę agenta Williama Cartera z tytułowej organizacji, którego misją jest obrona mieszkańców Ameryki przed niebezpiecznymi, jak zawsze, kosmitami. A to wszystko w popularnej obecnie konwencji FPSa. Choć... nie zabraknie tutaj elementów taktycznych, które po części zaczerpnięte zostały z oryginału.

Nasz XCOM to historia początków organizacji z przyziemnej perspektywy. Chcieliśmy, aby gracz poczuł jak to jest być członkiem oddziału znanego z pierwowzoru. Nie chcieliśmy obsadzać go w roli wszechwiedzącego dowódcy - mówi Jonathan Pelling, główny projektant gry.

Zmieniliśmy i poprawiliśmy wiele rzeczy, które pojawiły się we wcześniejszych grach z cyklu - dodaje Morgan Gray z 2K Marin.

GramTV przedstawia:

Z całym materiałem wideo możecie zapoznać się poniżej:

Przypomnijmy, że XCOM pojawi się na PC, PlayStation 3 i Xboksie 360. Premiera gry zaplanowana jest na 8 marca 2012 r. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tej produkcji to koniecznie zapoznajcie się z naszą zapowiedzią!

Źródło: VG247

Komentarze
23
Vojtas
Gramowicz
23/09/2011 18:30
Dnia 23.09.2011 o 10:28, Bezimek napisał:

1. zrobienie gry strategicznej jest dużo trudniejsze niż zrobienie gry FPS z elementami RPG, poza tym klon Mass Effect przy mniejszych nakładach sił i środków sprzeda się lepiej niż klon Cywilizacji.

Civ i jakikolwiek shooter klasy A3 nie mogą ze sobą konkurować pod względem budżetu - już samo udźwiękowienie to kawał grosza, a trzeba jeszcze wziąć pod uwagę cutsceny, mnóstwo modeli 3D, tekstur, animacji i efektów specjalnych. Tak, shooter się sprzeda lepiej niż strategia - to oczywiste. Ale fakt, że Civ V mimo roku od premiery wciąż świetnie się sprzedaje i jest w czołówce gier najczęściej granych na Steam (Top 10) też daje sporo do myślenia. Poza tym strategia w korporacyjnym portfolio to również prestiż - choć czasem zastanawiam się, czy to komukolwiek jest jeszcze w tej branży potrzebne...

Dnia 23.09.2011 o 10:28, Bezimek napisał:

2. reklama to koszt a jeżeli wykorzystamy istniejącą markę to możemy obciąć koszty. "Starzy" fani napewno grę kupią choćby po to aby przekonać się, że gra nie spełnia ich oczekiwań a "młodych" graczy zauroczą pozytywne recenzje i te piękne wybuchy :).

Jeśli o mnie chodzi, to mogą zrobić nawet pasjans XCOM, nie powiem słowa skargi - ale niech zrobią również remake UEU.

Dnia 23.09.2011 o 10:28, Bezimek napisał:

ps. nowy Xcom to tylko gra więc tak naprawdę nie ma co się nią przejmować i robić rzeczonej grze niezasłużonej reklamie.

Coś w tym jest.

Usunięty
Usunięty
23/09/2011 10:29

post do skasowania

Usunięty
Usunięty
23/09/2011 10:28

@ VojtasMasz dużo racji w tym co mówisz ale chciałbym zauważyć, że:1. zrobienie gry strategicznej jest dużo trudniejsze niż zrobienie gry FPS z elementami RPG, poza tym klon Mass Effect przy mniejszych nakładach sił i środków sprzeda się lepiej niż klon Cywilizacji.2. reklama to koszt a jeżeli wykorzystamy istniejącą markę to możemy obciąć koszty. "Starzy" fani napewno grę kupią choćby po to aby przekonać się, że gra nie spełnia ich oczekiwań a "młodych" graczy zauroczą pozytywne recenzje i te piękne wybuchy :).Tak czy inaczej nacisk fanów ma jednak jakiś wpływ na twórców z 2K Marin bo po nowych prezentacjach (od chwili zamiany zespołu) pewne zmiany w samej rozgrywce zachodzą, może to nie są duże zmiany ale zawsze.W moim przekonaniu dla wielu "recenzentów" oraz graczy kasualowych nowy Xcom może , paradoksalnie, okazać się grą za trudną a raczej za bardzo skomplikowaną. No chyba, że będzie można wymaksować wszystko ( umiejętności postaci etc) lub , a tego bym nie chciał, nasze decyzje nie będą miały długofalowych skutków.Na zakończenie napiszę coś oczywistego - natura nie cierpi a raczej nie toleruje pustki czyli prędzej lub później gracze zaczną szukać produkcji ambitnych a nie strzelanin FPS ( BF 15 lub MW 36) i wtedy powstaną produkcje ... ambitne. Zresztą powyższą prawidłowość mogę potwierdzić swoim przykładem, kiedyś grałem w strzelaniny a teraz głównie w strategie i gry niezależnie np.: UFOAlien Invasionps. nowy Xcom to tylko gra więc tak naprawdę nie ma co się nią przejmować i robić rzeczonej grze niezasłużonej reklamie.Poz.Bezimek




Trwa Wczytywanie