W portalu Metacritic znajduje się już blisko 30 ocen różnych magazynów i serwisów branżowych, wystawionych grze Rage. Sprawdźmy zatem, jak wypada nowe dzieło id Software.
W portalu Metacritic znajduje się już blisko 30 ocen różnych magazynów i serwisów branżowych, wystawionych grze Rage. Sprawdźmy zatem, jak wypada nowe dzieło id Software.
Graficznie nie ma nic piękniejszego na konsolach, zaś w kwestii kompletności - ta gra spełnia oczekiwania w każdym sensie.
Gra nie wnosi żadnych przełomowych elementów rozgrywki, ale za to stanowi połączenie sprawdzonych i prawdziwych aspektów gatunku FPS (jak również niektórych nowszych pomysłów) na bardzo wysokim poziomie. To klasowa pozycja przez przytłaczającą większość spędzonego z nią czasu.
Macie takie odczucie, że gry podobne do Fallouta 3 są nieco zbyt otwarte, a produkcje typu Call of Duty za bardzo liniowe? Rage stanowi złoty środek i nie przypomina żadnej z dotychczasowych produkcji id Software.
Nie wyobrażaliśmy sobie, że elementy gatunku RPG mogą zostać tak gruntownie i zgrabnie użyte, dlatego jesteśmy tak mile zaskoczeni. Bliskie perfekcji połączenie strzelaniny pierwszoosobowej z RPG to coś w sam raz dla tych, którzy poczuli brak zaangażowania w aspekcie strzelania w Falloucie 3 czy Mass Effect.
Rozgrywka została bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana, jest też wiele rzeczy do zrobienia, o ile jesteś zwolennikiem zmiany tempa. W obliczu zdominowania gatunku FPS przez współczesne strzelaniny wojenne, Rage jawi się jak oczekiwany powiew świeżości.
Świetne sterowanie i przydatny system ulepszania broni sprawia, że część polegająca na wymianie ognia wypada w Rage bardzo dobrze. Ścieżka fabularna nie wytwarza jednak żadnego prawdziwego napięcia, a postacie, zarówno te przyjazne, jak i wrogie, nie wypowiadają żadnych zapadających w pamięć kwestii.
Najbardziej zaskakujące w całej grze są sekwencje, w których trzeba prowadzić pojazd. Słowem, są fantastyczne.
Oceniając projekt gry i jej zawartość, trzeba ją ocenić jako niech anachroniczną. Jako pudełko pełne rzeczy, które możesz robić wyłącznie w grach, Rage jawi się jako tytuł bliski sercu i odświeżający. Nie zmieni świata, ale przypomina o tym, co gry id Software, nie licząc przeskakiwania kolejnych barier technologicznych, zawsze robiły.
Przez 10 godzin, czyli dłużej niż trwa kampania w większości gier, Rage wygląda jak olbrzymia, otwarta i piękna produkcja. Fatalnie jest odkryć, że to tylko dym i lustra, ale gdy iluzja trwa, jest wspaniale.
Gra wygląda wspaniale, walka, zarówno w pojazdach jak i podczas pieszych starć, zapewnia sporo zabawy, jest też wspaniałe poczucie atmosfery, która zasługuje na to, by jej doświadczyć. Jednocześnie wysoka jakość Rage'a tym boleśniej nakazuje odczuwać brak ambicji na dłuższą metę - ta produkcja z łatwością mogłaby być jeszcze lepsza niż jest. To udana gra, a fani id z pewnością będą z niej czerpać przyjemność. Nie oczekujcie jednak, że zrobi choć połowę rzeczy, których można się spodziewać spoglądając na nią.
Rage wita nas ciepło przez jakieś 3-4 godziny. Później człowieka nachodzi to uczucie, że obietnica shootera w otwartym świecie była tylko iluzją.
Jak zatem widać, opinie na temat nowej gry id Software są podzielone. Zaznaczmy, że powyższe recenzje dotyczą wyłącznie wersji konsolowych (głównie wersji na Xboksa 360), na Metacritic pojawiła się bowiem tylko jedna ocena wydania pecetowego (84/100 od PC Gamer UK). Gracze skarżą się jednak, że na komputerach występują liczne błędy, które uniemożliwiają komfortową rozgrywkę.
Średnia wynosi na razie 81 punktów, ale z pewnością będzie się zmieniać wraz z napływem kolejnych recenzji. Przypomnijmy, że Rage w piątek debiutuje w Europie.