Plotka: prace nad Doom 4 zawieszone do odwołania

Adam "Harpen" Berlik
2011/10/21 08:58

To na razie niepotwierdzona wiadomość – Bethesda jeszcze jej nie skomentowała. Winowajcą ponoć jest Rage, który w dniu premiery, pod względem technologicznym, pozostawiał wiele do życzenia.

Plotka: prace nad Doom 4 zawieszone do odwołania

O tym, że Rage zaliczył – delikatnie rzecz ujmując – niezbyt udany start, wiedzą wszyscy zainteresowani. Najbardziej w oczy rzucało się bezustanne doczytywanie tekstur. id Software widocznie nadszarpnęło kredyt zaufania nie tylko o u graczy, ale także u firm Zenimax i Bethesda Softworks, które na spotkaniu biznesowym w Dallas podjęły decyzję o bezterminowym odroczeniu prac nad Doom 4.

Taką rewelację podaje serwis Kotaku powołując się na tajemnicze źródło zbliżone do Bethesdy. Developing czwartej odsłony Dooma został zawieszony z powodu problemów z Rage i recenzji tej produkcji. Najwidoczniej Bethesda nie ma ochoty zarządzać kolejnymi projektami id Software, które nie stanęło na wysokości zadania i oddało do dyspozycji graczy nieukończony produkt.

GramTV przedstawia:

Doom 4 został zapowiedziany w 2008 roku, ale od tamtego czasu nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych szczegółów na jej temat. Wiadomo jedynie, że gra nie ma być (lub też nie miała być, to się jeszcze okaże) kontynuacją „trójki”. Warto również przypomnieć, że średnia ocen Rage na Metacritic waha się od 79 do 83 procent w zależności od platformy. W naszej recenzji gra otrzymała notę 69/100.

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
22/10/2011 07:37

Plotka zdementowana, rozejść się. http://twitter.com/#!/DCDeacon/status/127362822731599872 http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=449280&page=9@absmakzważywszy na to, że ludzie kłamią przy mówieniu „grafika nie jest najważniejsza" przewinienia graficzne to najcięższy kaliber. Powoduje, że tytuł jest niegrywalny :]

Tenebrael
Gramowicz
22/10/2011 07:34
Dnia 21.10.2011 o 22:09, absmak napisał:

Ponieważ w zasadzie wszystkie gry, które nie posiadają mechaniki w stylu CoD są przez prasę mieszane z błotem (wyjątek stanowi chyba tylko Bioshock, ale on nie jest stricte szuterem). To jak potraktowano choćby takie Singularity (również na gram.pl) - przemilczę

Tzn. jak na Gram.pl potraktowano to nie wiem, ale jak swego czasu szukałem po innych serwisach info o tej grze, to dość mocno gra była olewana. Mieszana z błotem może nie, ale skwitowana kilkoma na krzyż info i "porzucona".

Dnia 21.10.2011 o 22:09, absmak napisał:

Jeśli chodzi o błędy - tylko grafika.

No tak, ale za to jaki kaliber tych niedociągnięć. Zauważ zresztą, że choćby gracze na forach głównie za to jadą Rage. Co pokazuje, że nie tyle nie chcą gier takich jak ta, ale nie chcą gier tak zabugowanych.

Dnia 21.10.2011 o 22:09, absmak napisał:

A "bezsensowne wstawki" mi się akurat podobały

Nie no, ile ludzi tyle gustów. Ale przyznasz, że z wspomnianą "staroszkolnością" to to nie ma kompletnie nic wspólnego.Mi się szczerze wydaje, że w kwestiach rozwiązań gameplay''owych Id Software stanęło nieco za bardzo w rozkroku (podobnie, jak twórcy Duke Nukem Forever). Imho gra jest zbyt staroszkolna, by spodobać się fanom gier "codopodobnych", a zbyt goniąca za nowomodą, by podobać się oldschoolowcom. Oczywiście są od tego wyjątki, jak zawsze. Jednak raczej w takim niezdecydowaniu, w którą stronę iść, i naprawdę solidnych błędach w grafice upatrywałbym problemów Rage. Ale to jeno moje zdanie ;)

Usunięty
Usunięty
21/10/2011 22:59

W 90% przypadków jest tak, że większość błędów jest spowodowanych deadlinem narzuconym przez wydawcę.




Trwa Wczytywanie