CD Projekt to nie tylko własne produkcje, ale też - a może przede wszystkim - działalność dystrybucyjna. Tę chcemy omówić właśnie tu, posiłkując się informacjami z konferencji prasowej firmy.
CD Projekt to nie tylko własne produkcje, ale też - a może przede wszystkim - działalność dystrybucyjna. Tę chcemy omówić właśnie tu, posiłkując się informacjami z konferencji prasowej firmy.
Plany na pozostałe 9 miesięcy obejmują m.in. poszerzenie swojej oferty o więcej gier i filmów twórców niezależnych, uruchomienie nowego internetowego projektu wspierającego sprzedaż hurtową i poszerzenie obsługiwanych kanałów dystrybucyjnych. W celach strategicznych na najbliższe dwa lata znajdujemy z kolei informację, że CD Projekt pragnie dywersyfikacji działalności, co oznacza odważne wyjście poza segment gier.
CD Projekt podał też oficjalne wyniki sprzedaży Wiedźmina 2. Gra trafiła w ręce 1 007 771 konsumentów, z czego ponad 35 tys. kopii zakupili użytkownicy GOG.com. Klienci platformy od początku jej istnienia dokonali zakupu ponad sześciu milionów gier za jej pośrednictwem. Co więcej, we wrześniu liczba unikalnych użytkowników odwiedzających sklep przekroczyła okrągły milion.
Interesująco zapowiadają się też plany rozwoju usługi. Platforma zajmująca się cyfrową dystrybucją starszych tytułów w przyszłym roku ma pozyskać dwóch nowych partnerów, będących wiodącymi firmami na rynku. Co to za spółki - tego możemy się na razie jedynie domyślać.
Sklep przestanie się ponadto ograniczać wyłącznie do klasycznych gier. W ofercie ma pojawić się 20 nowszych tytułów, których ceny wahać będą się między 13,99 a 16,99 dolara. Większy nacisk zostanie ponadto położony na produkcje niezależne, a pierwsza z nich, stworzona przez znane zagraniczne studio, będzie przez pewien czas dystrybuowana wyłącznie na GOG.com. O szczegółach dowiemy się zapewne bliżej premiery.
Wszystkie te zabiegi mają doprowadzić GOG.com do założonego celu, jakim jest "osiągnięcie pozycji drugiej na świecie niezależnej platformy cyfrowej dystrybucji gier PC oferującej produkty we wszystkich kategoriach cenowych". Tą pierwszą, nie do przeskoczenia, ma pozostać rzecz jasna Steam. Cel ten ma zostać zrealizowany do końca 2013 roku.
Warto podkreślić, że GOG.com z roku na rok notuje coraz lepsze wyniki finansowe. W zeszłym roku zysk netto wyniósł 2 mln zł - w obecnym wszystko jest na dobrej drodze, by ten rezultat podwoić. Ponadto, do końca przyszłego roku w katalogu firmy ma się znaleźć ponad 400 gier, co powinno zapewnić platformie dalszy rozwój.
- Będziemy współpracować z wiodącymi światowymi wydawcami i studiami tworzącymi najlepsze gry, wspólnie budując nową jakość dla klientów cyfrowej dystrybucji - obiecują przedstawiciele CD Projektu. Trzymamy za słowo i życzymy spełnienia założonych celów.
Więcej informacji z dzisiejszej konferencji "Dzień Inwestora 2011" znajdziecie w artykule Dwie nowe gry cRPG i trzy mniejsze projekty od CD Projekt RED. Wiedźmin 3 w 2014 roku?.