Ubisoft znów znalazł się na cenzurowanym. Do ostatnich niepochlebnych wypowiedzi Stanislasa Mettry o rynku gier komputerowych nawiązuje dyrektor finansowy Devolver Digital.
Ubisoft znów znalazł się na cenzurowanym. Do ostatnich niepochlebnych wypowiedzi Stanislasa Mettry o rynku gier komputerowych nawiązuje dyrektor finansowy Devolver Digital.
- Słyszeliśmy głośno i wyraźnie, że pecetowi gracze zrzędzą na brak wersji I Am Alive dla nich. Stawiamy jednak pytanie: czy ci ludzie robią tylko hałas, ponieważ nie ma takowej wersji, czy dlatego, że jest to produkcja, w którą rzeczywiście chcą zagrać? Zakupiliby ją, gdybyśmy takową zrobili? (...) Bardzo mało ludzi płaci za wydania pecetowe, a my musimy postawić na szali ponoszone koszty - stwierdził Mettra na łamach IncGamers. Jego słowa wywołały w środowisku pecetowców niemałą burzę.
Jak widać, nie tylko gracze, ale także jeden z wydawców, postanowił odnieść się do tych słów. Swoją myśl przelaną na łamy Twittera Parker rozwinął w rozmowie z dziennikarzami Destructoidu. - Piractwo stanowi problem i nie mam zamiaru temu zaprzeczać. Sukcesy takich gier jak Skyrim czy nasz Serious Sam 3 na PC ilustrują jednak, że z całą pewnością jest grupa konsumentów gotowych zapłacić za gry komputerowe - wyjaśnił.
Dyrektor finansowy Devolver Digital zasugerował, że zamiast użalać się nad istniejącą sytuacją, lepiej poszukać autorskich możliwości jej przezwyciężenia. - To producenci i wydawcy powinni w pierwszej kolejności zadbać o to, by na rynku pojawiło się coś, na co warto wydać pieniądze - zaznaczył.
- Ci, którzy obwiniają konsumentów, powinni natomiast jeszcze raz zastanowić się nad jakością swoich produktów i częstotliwością, z jaką serwują kolejne odsłony tych samych serii - stwierdził Parker. Warto w tym miejscu przypomnieć, że afera rozpoczęła się od braku pecetowego wydania I Am Alive, co nie spodobało się wielu osobom grającym właśnie na komputerach osobistych.
Jakość i częstotliwość dostarczania podobnych do siebie produktów nie jest jednak jedyną kwestią, o jakiej wspomniał dyrektor finansowy firmy, która wprowadziła na rynek Serious Sam 3: BFE. - Należy też wziąć pod uwagę model dystrybucji - podkreślił Parker.
- W grach mamy wspaniałe serwisy prowadzące sprzedaż wersji cyfrowych na PC, jak Steam, Get Games czy DirectDrive - one wykonują taką samą robotę dla gier, jaką iTunes zrealizowało dla muzyki. Zaoferuj konsumentom świetną i zróżnicowaną zawartość cyfrową za rozsądną cenę, a większość osób z radością zapłaci za gry, które odpowiadają ich gustom - skonkludował.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której słowa członków Ubisoftu napotykają na ripostę innych przedstawicieli branży. Podobnie było chociażby z wywiadem udzielonym przez Martina Edmondsona (jednego z twórców Driver: San Francisco, który stwierdził, że wydawca ma pełne prawo zabezpieczać swój produkt w skuteczny i dowolnie wybrany przez siebie sposób. Z tą opinią nie zgodził się szef Avalanche Studios, Christofer Sundberg.