- Wprowadzono kilka poprawek map - usunięto miejsca, w których główny bohater mógł wypaść poza mapę.
- Zmniejszono zasięg eksplozji.
- Klawisze strzałek (kursora) są teraz domyślnie przypisane do funkcji poruszania się po menu.
- W samouczkach, notatkach oraz podczas wstawek filmowych domyślny klawisz lub przycisk dla akcji "Anuluj" pozwala na kontynuację rozgrywki.
- Usunięto błąd związany z brakiem przenoszenia efektów wizualnych obrażeń, poziomu FearLock oraz oświetlenia po zmianie mapy.
- Poprawiono efekty rozmycia.
- Naprawiono problemy związane z brakiem możliwości wykonania bloku w reakcji na cios.
- Dodano obsługę trybu rozdzielczości 1280x1024.
- Dodano możliwość powiązania klawiszy: Przycisk Myszy 5, w lewo, w górę, w prawo, w dół, Enter, Backspace.
- Dodano teksty dla nowych klawiszy i przycisków.
- Naprawiono problemy z działaniem pistoletu strzałkowego TG-2 oraz strzykawek.
- Naprawiono problemy z upuszczeniem broni.
- Przywrócono odgłos kurków podczas przeładowywania obrzyna.
- Usunięto błąd związany z przywracaniem życia głównego bohater po włączeniu menu w grze w trakcie rozgrywki.
- Usunięto błąd związany z niewykorzystywaniem przez zmutowanych żołnierzy specjalnych ruchów wyzwalających ładowanie pałki "Poganiacz".
- Przywrócono odgłosy efektów specjalnych w pierwszym filmiku poziomu nr 2.
- Wprowadzono kilka poprawek w tekstach gry.
Afterfall: Insanity, jak każda gra, nie jest idealny. Dlatego też jego twórcy, zaledwie kilka dni po premierze, opublikowali pierwszą aktualizację.