I Am Alive tylko w cyfrowej formie, bo Ubisoft chce minimalizować ryzyko

Patryk Purczyński
2011/12/02 22:12

Thomas Paincon z Ubisoftu wyjaśnił powody, dla których I Am Alive nie zostanie wydane w wersji pudełkowej. - Użytkownicy platform cyfrowych chętniej sięgną po nową markę - twierdzi.

I Am Alive tylko w cyfrowej formie, bo Ubisoft chce minimalizować ryzyko

Dla wielu graczy informacja o wyłącznie cyfrowej formie dystrybucji I Am Alive była niemałym zaskoczeniem. Odpowiadający w Ubisofcie właśnie za ten segment biznesu Thomas Paincon broni jednak takiego rozwiązania. - Wypuszczanie nowej gry w cyfrowej formie wiąże się z mniejszym ryzykiem - wyjaśnia na łamach MCV.

- Przy tradycyjnej formie sprzedaży, jeśli nie masz średniej ocen na poziomie 90 punktów i milionów fanów, wypuszczanie nowej gry jest bardzo ryzykowne. Spójrzcie na From Dust - za pośrednictwem Xbox Live i PlayStation Network sprzedaliśmy pół miliona kopii. Dlaczego? Ponieważ ceny były niższe, ale także dlatego, że był to nowy rodzaj doświadczeń. Użytkownicy platform cyfrowych chętniej przetestują nową markę - argumentuje Paincon.

GramTV przedstawia:

Podkreśla, że dodatkową zaletą dystrybucji cyfrowej jest możliwość osiągnięcia niezłych wyników nawet w tzw. okresie ogórkowym. Tak było właśnie z przywołanym już From Dust, które debiutowało latem. - Nawet korzystniejszym rozwiązaniem jest wydanie gier do pobrania w pierwszej połowie roku lub w okolicach września, zanim zapakowane w pudełka hity trafią do sprzedaży. Ciężko jest bowiem rywalizować o pieniądze graczy z produkcjami wysokobudżetowymi - dodaje.

I Am Alive przeczekało tegoroczny wysyp hitów, jaki producenci i wydawcy zgotowali nam w okresie przedświątecznym. Gra powinna trafić na Xbox Live i PlayStation Network w połowie grudnia. Mimo faktu, że tytuł ten nie jest wysokobudżetową produkcją, nie utracił on swej pełnej wartości, o czym w jednym z wywiadów przekonywał Stanislas Mettra.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
29/03/2012 13:16

a jakby wprowadzić np. koniecznośc płacenia za każde 10 uruchomień, przy czym co godzine gra by się sama wyłączała to ile by mogli zarobić?A jeśli pierwsze odpalenie byłoby mozliwe tylko w obecności Oficera Ubisoftu ktoremu gracz zobowiązany był by zapewnić dojazd, wyżywienie i pensje to ryzyko klapy zmalałoby do zera..

Usunięty
Usunięty
05/12/2011 10:13

Budzet moze byc niski, wazne zeby sama gra byla warta zassania i zabrania miejsca na dysku;

Usunięty
Usunięty
05/12/2011 08:29

Kurde, normalnie jak tylko zobaczę nazwę Ubisoft i przeczytam co oni nowego wymyślili to od razy podnosi mi się ciśnienie. Chyba przestanę czytać newsy tą firmą w roli głównej."Spójrzcie na From Dust - za pośrednictwem Xbox Live i PlayStation Network sprzedaliśmy pół miliona kopii. Dlaczego? Ponieważ ceny były niższe, ale także dlatego, że był to nowy rodzaj doświadczeń." - <sarcasm on> No, doświadczenia DRM-free można by rzec. Szczególnie w wersji PC <sarcasm off>




Trwa Wczytywanie