Seria Max Payne zawsze na pierwszym miejscu stawiała fabułę. Rockstar postanowił dochować tej zasadzie wierności do tego stopnia, że narracja będzie obecna nawet w trybie wieloosobowym.
Seria Max Payne zawsze na pierwszym miejscu stawiała fabułę. Rockstar postanowił dochować tej zasadzie wierności do tego stopnia, że narracja będzie obecna nawet w trybie wieloosobowym.
- To będzie narracja, jakiej nie uświadczycie w żadnej innej multiplayerowej produkcji - zapewnia Charlie Bewsher, główny projektant trybu wieloosobowego w Max Payne 3. Przedstawiona historia ma rozwijać się spontanicznie. IGN podaje przykład:
"Typowy mecz może rozpocząć się chociażby w trakcie nieudanej próby zawarcia umowy narkotykowej. Gracz musi pozbierać worki wypełnione pieniędzmi i dostarczyć je w bezpieczne miejsce. To standardowe zadanie w trybie multiplayer, różnice pojawiają się jednak już w rundzie drugiej. Zamiast przydzielenia tego samego celu, misja się zmienia, wykorzystując wydarzenia z poprzedniego starcia. Nadaje to nie tylko kontekst, ale i motywację do działania.
W rundzie drugiej znaleźne może zostać dla przykładu umieszczone w głowie najbardziej zabójczego wcześniej gracza. Może się też zdarzyć, że będzie trzeba odbić ziemie od przeważającego zespołu. Jeśli to zadanie zakończy się sukcesem, w następnej rundzie możesz gorączkowo biegać dookoła, rozbrajając bomby rozmieszczone na twoim nowym terenie."
IGN wyjaśnia dalej, że poszczególne cele są ze sobą połączone: komentuje je sam Max, a ponadto wyświetlane są komiksy. Twórcy chcą w ten sposób osiągnąć w multiplayerze wygląd i uczucia, jakie towarzyszą rozgrywce w kampanii dla pojedynczego gracza. "Różnorodność dostępnych typów misji oznacza, że permutacje dla Gang Wars są nieograniczone" - można przeczytać na łamach serwisu.
Ma to jeszcze jedną zaletę - rozmaite cele powinny zapobiec trwałej dominacji jednego zespołu nad drugim. Niektóre misje premiują bowiem umiejętności indywidualne, w innych zaś bardziej przydatna jest praca zespołowa. IGN emocje towarzyszące rozgrywce w Gang Wars porównuje do tych z aren sportowych - wspaniałe come backi i zwycięstwa w ostatnich sekundach znaczą dużo więcej.
Rozgrywkę w trybie wieloosobowym wzbogaca obecność specjalnych umiejętności, odblokowywanych w momencie uzbierania stosownej ilości doświadczenia (oryginalnie zwanych "Bursts"). Oprócz najbardziej znanego z Maksa efektu spowolnienia czasu (Bullet Time), najoryginalniejsze wspomagacze to te, które zakłócają przeciwnikom właściwy odbiór rzeczywistości. Przykładem jest Paranoja - owładnięty nią gracz będzie postrzegał swoich sprzymierzeńców jako przeciwników.
Za inne przykłady mogą posłużyć: Podstęp (identyfikator gracza pokazuje przeciwnikom, że jest ich sprzymierzeńcem, co pozwala z łatwością - chociażby - zinfiltrować ich bazę, a następnie spektakularnie ich powybijać) czy Intuicja, dzięki której użytkownik widzi sylwetki wszystkich wrogów. Pojawią się i wspomagacze wzajemnie się neutralizujące.
Max Payne 3 zadebiutuje na platformach PC, PS3 i X360 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Czekamy na Wasze opinie na temat pomysłu Rockstara na multiplayer.