Gang Wars - multiplayer w Max Payne 3. Znamy szczegóły

Patryk Purczyński
2011/12/14 20:33

Seria Max Payne zawsze na pierwszym miejscu stawiała fabułę. Rockstar postanowił dochować tej zasadzie wierności do tego stopnia, że narracja będzie obecna nawet w trybie wieloosobowym.

Gang Wars - multiplayer w Max Payne 3. Znamy szczegóły

Serwis IGN ujawnił pierwsze informacje na temat multiplayera w grze Max Payne 3. Tryb będzie się nazywał Gang Wars i oprócz standardowej drużynowej wymiany ognia zaoferuje elementy fabularne. Akcja toczy się w tym samym okresie, co w kampanii. Można dzięki temu zobaczyć, co działo się z poszczególnymi gangami przed i po tym, jak ich drogi skrzyżowały się z głównym bohaterem gry.

- To będzie narracja, jakiej nie uświadczycie w żadnej innej multiplayerowej produkcji - zapewnia Charlie Bewsher, główny projektant trybu wieloosobowego w Max Payne 3. Przedstawiona historia ma rozwijać się spontanicznie. IGN podaje przykład:

"Typowy mecz może rozpocząć się chociażby w trakcie nieudanej próby zawarcia umowy narkotykowej. Gracz musi pozbierać worki wypełnione pieniędzmi i dostarczyć je w bezpieczne miejsce. To standardowe zadanie w trybie multiplayer, różnice pojawiają się jednak już w rundzie drugiej. Zamiast przydzielenia tego samego celu, misja się zmienia, wykorzystując wydarzenia z poprzedniego starcia. Nadaje to nie tylko kontekst, ale i motywację do działania.

W rundzie drugiej znaleźne może zostać dla przykładu umieszczone w głowie najbardziej zabójczego wcześniej gracza. Może się też zdarzyć, że będzie trzeba odbić ziemie od przeważającego zespołu. Jeśli to zadanie zakończy się sukcesem, w następnej rundzie możesz gorączkowo biegać dookoła, rozbrajając bomby rozmieszczone na twoim nowym terenie."

IGN wyjaśnia dalej, że poszczególne cele są ze sobą połączone: komentuje je sam Max, a ponadto wyświetlane są komiksy. Twórcy chcą w ten sposób osiągnąć w multiplayerze wygląd i uczucia, jakie towarzyszą rozgrywce w kampanii dla pojedynczego gracza. "Różnorodność dostępnych typów misji oznacza, że permutacje dla Gang Wars są nieograniczone" - można przeczytać na łamach serwisu.

GramTV przedstawia:

Ma to jeszcze jedną zaletę - rozmaite cele powinny zapobiec trwałej dominacji jednego zespołu nad drugim. Niektóre misje premiują bowiem umiejętności indywidualne, w innych zaś bardziej przydatna jest praca zespołowa. IGN emocje towarzyszące rozgrywce w Gang Wars porównuje do tych z aren sportowych - wspaniałe come backi i zwycięstwa w ostatnich sekundach znaczą dużo więcej.

Rozgrywkę w trybie wieloosobowym wzbogaca obecność specjalnych umiejętności, odblokowywanych w momencie uzbierania stosownej ilości doświadczenia (oryginalnie zwanych "Bursts"). Oprócz najbardziej znanego z Maksa efektu spowolnienia czasu (Bullet Time), najoryginalniejsze wspomagacze to te, które zakłócają przeciwnikom właściwy odbiór rzeczywistości. Przykładem jest Paranoja - owładnięty nią gracz będzie postrzegał swoich sprzymierzeńców jako przeciwników.

Za inne przykłady mogą posłużyć: Podstęp (identyfikator gracza pokazuje przeciwnikom, że jest ich sprzymierzeńcem, co pozwala z łatwością - chociażby - zinfiltrować ich bazę, a następnie spektakularnie ich powybijać) czy Intuicja, dzięki której użytkownik widzi sylwetki wszystkich wrogów. Pojawią się i wspomagacze wzajemnie się neutralizujące.

Max Payne 3 zadebiutuje na platformach PC, PS3 i X360 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Czekamy na Wasze opinie na temat pomysłu Rockstara na multiplayer.

Komentarze
24
Czaroxxx
Gramowicz
15/12/2011 11:26

Widać Pepsi, że nie masz pojęcia o multi, bo może i strzelasz się na tych samych mapach z tych samych broni ale za każdym razem grasz z innymi ludźmi a to jest jak z tym powiedzeniem "dwa razy nie wejdziesz do tej samej rzeki".

Czaroxxx
Gramowicz
15/12/2011 11:26

Widać Pepsi, że nie masz pojęcia o multi, bo może i strzelasz się na tych samych mapach z tych samych broni ale za każdym razem grasz z innymi ludźmi a to jest jak z tym powiedzeniem "dwa razy nie wejdziesz do tej samej rzeki".

Vojtas
Gramowicz
15/12/2011 11:24
Dnia 15.12.2011 o 10:29, R3nO napisał:

co jak co, ale jak Rockstar coś wymyśli to sens to musi mieć. Chyba, że ta reguła się zmieni po premierze Maxa.

Nie wszystko złoto, co z Rockstara. Taki Manhunt był shitem totalnym.




Trwa Wczytywanie