Rockstar puszcza parę z ust na temat... milczącego bohatera Grand Theft Auto III

Michał Ostasz
2011/12/16 10:17

Kultowe Grand Theft Auto III dziesięć lat temu zrewolucjonizowało cały rynek gier wideo. Ale dlaczego główny bohater tej produkcji był niemy? Po dekadzie milczenia przedstawiciele Rockstar Games zaczęli o tym mówić!

Rockstar puszcza parę z ust na temat... milczącego bohatera Grand Theft Auto III

W czasie prac nad grą zajmowaliśmy się naprawdę wieloma rzeczami i zdecydowaliśmy, że to NPC powinny przemawiać. Musieliśmy wymyślić jak to zrealizować (wybór padł na technikę motion capture, której nikt nie przed nami nie wykorzystywał na taką skalę). Stwierdziliśmy, że główny bohater gry nie będzie mówił, co pozwoli też graczom się z nim utożsamić, a nam umożliwi pracę nad innymi problemami. Nie uważaliśmy tej kwestii za priorytetową. Nad "gadającym" bohaterem zaczęliśmy się zastanawiać dopiero przy produkcji Grand Theft Auto: Vice City i kosztowało nas to naprawdę sporo wysiłku.

Struktura Grand Theft Auto III wydaje się być teraz prosta i oczywista, ale użycie scenek przerywnikowych liczonych na silniku gry w 2001 r. wcale nie należało do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza że wszystko to robiliśmy po raz pierwszy.

Na sam koniec ludzie z Rockstar dodali:

GramTV przedstawia:

Aha, nie można zapomnieć o tym, że w Grand Theft Auto: San Andreas CJ nazywa Claude'a niemym. Fakt, że nie odezwał się on ani razu jest dla niego co najmniej niepokojący.

Pamiętajcie, że w chwili gdy czytacie te słowa Grand Theft Auto III jest już dostępne do pobrania na urządzenia przenośne z systemami Android i iOS. Szczegóły na ten temat znajdziecie pod tym adresem.

Źródło: VG247

Komentarze
21
Karharot
Gramowicz
17/12/2011 19:47
Dnia 16.12.2011 o 19:53, Eff3ctiv3 napisał:

Kolejny przygłup.

Nie mogłeś się powstrzymać przed obrażeniem rozmówcy?Ostrzeżenie

Usunięty
Usunięty
16/12/2011 23:29

Można obrać wersję, że w SA, podczas tych kilku ujęć, gdzie był Cluade, nie był "zmuszony" do powiedzenia czegokolwiek.

Vojtas
Gramowicz
16/12/2011 22:16
Dnia 16.12.2011 o 21:05, Kreek napisał:

Pierwsza gra w 3D pozwalająca swobodnie poruszać się po sporej mapie?

Pudło. Wcześniej był Driver i Shenmue. I nadal nie widzę tam rewolucji. Duży postęp w gatunku sanbox? Zdecydowanie tak.




Trwa Wczytywanie