Sztuczna inteligencja priorytetem twórców Hitman: Absolution

Patryk Purczyński
2012/01/19 12:26

IO Interactive przy produkcji Hitman: Absolution postawiło na nową wersję swojej technologii. Ten ruch pozwolił na osiągnięcie znakomitych efektów, m.in. na polu sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja priorytetem twórców Hitman: Absolution

- Pracowaliśmy nad tą grą przez długi czas. W dużej mierze wynika to z rozwoju technologii, a zwłaszcza tworzenia bardziej złożonej i wiarygodnej sztucznej inteligencji - mówi na łamach US PS Blog Hakan Abrak, główny producent Hitman: Absolution ze studia IO Interactive.

- Już na początku wiedzieliśmy, że nie uda nam się zrealizować naszych celów na silniku Glacier 1. Postanowiliśmy zatem stworzyć Glacier 2. Robienie nowej technologii dla gry to duże wyzwanie, ale przyniosło nam sporo korzyści - zapewnia Abrak.

Zaznacza też, że przemykanie niezauważonym po kolejnych lokacjach niesie ze sobą dodatkowe korzyści. - Jeśli przechodzisz grę przy użyciu pistoletów, czeka cię unikatowe przeżycie. Jeżeli jednak skradasz się i uważnie przeglądasz każdy kąt, dzięki podsłuchiwaniu rozmów i podobnym czynnościom dowiesz się o wiele więcej o świecie i postaciach - tłumaczy.

GramTV przedstawia:

- Kiedy tworzysz skradankę, ważne jest, by znaleźć odpowiednie metody budowania napięcia. Stworzyliśmy wiele prototypów dla Hitman: Absolution. Okazało się, że dodanie efektu "licznika Geigera" było bardzo efektywnym sposobem na zakomunikowanie graczowi: lada chwila zostaniesz wykryty, lepiej się ruszaj - wyjaśnia Abrak. - We wcześniejszych grach to mogło być frustrujące, ponieważ nie wiedziałeś, kiedy przeciwnik cię dostrzeże. Efekt "licznika Geigera" buduje dodatkowe napięcie - dodaje.

Hitman: Absolution powinien zadebiutować w tym roku. Platformami docelowymi gry są PC, PS3 i X360. Przypominamy, że wczoraj do naszej galerii trafiła pokaźna porcja screenów.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
20/01/2012 08:33
Dnia 20.01.2012 o 08:17, Harrolfo napisał:

W CD-A czytałem, że twórcy opracowują poziom trudności, na którym sami nie podołają i czekają na fana, który pierwszy ukończy na nim grę. Zapowiada się obiecująco :)

Tak też to dziś przeczytałem :) Może mają jakąś nagrodę? Ale od razu zacząłem się zastanawiać czy będą w stanie sprawdzić, że ktoś nie cheatował...

Usunięty
Usunięty
20/01/2012 08:17

W CD-A czytałem, że twórcy opracowują poziom trudności, na którym sami nie podołają i czekają na fana, który pierwszy ukończy na nim grę.Zapowiada się obiecująco :)

Usunięty
Usunięty
20/01/2012 08:10
Dnia 19.01.2012 o 18:41, Lordpilot napisał:

Służę linkiem: http://www.neoseeker.com/forums/54316/t1708942-purist-mode/#0

Dziękuję :) To jest to! To teraz tylko gdzie są preordery? ;)




Trwa Wczytywanie