Nadal nie wiadomo, czy Alan Wake będzie działał na Windowsie XP. Pewne jest natomiast, że gra nie doczeka się dema i nie będzie korzystała z usługi Games for Windows Live.
Nadal nie wiadomo, czy Alan Wake będzie działał na Windowsie XP. Pewne jest natomiast, że gra nie doczeka się dema i nie będzie korzystała z usługi Games for Windows Live.
Alan Wake nie skorzysta z usługi Games for Windows Live, będzie zabezpieczony systemem Steamworks. Gra wesprze mysz i klawiaturę (można je w pełni dopasować do własnych upodobań), a także pad z Xboksa 360. Pełnej lokalizacji (włącznie z wypowiadanymi przez aktorów kwestiami) doczekają się Anglicy, Niemcy, Włosi, Francuzi, Hiszpanie i Japończycy, zaś częściowej (tylko napisy) Chińczycy, Koreańczycy, Rosjanie i Polacy.
Remedy nie przewiduje też wspierania modów. - Niestety nie wypuścimy narzędzi modderskich. Są one dużo bardziej złożone niż w czasach, gdy na rynku pojawiały się obie części serii Max Payne i bazują na wielu komercyjnych narzędziach zewnętrznych wykonawców - tłumaczą przedstawiciele studia.
Pecetowy Alan Wake zaoferuje za to wsparcie dla stereoskopowego obrazu 3D. - Nasze wewnętrzne testy pokazały, że gra działa bardzo ładnie z NVISION 3D. Potrzebuje jednak bardzo mocnego procesora karty graficznej, jak choćby tego z GeForce'a GTX 580. Zalecane jest także złagodzenie ustawień jakości obrazu na średnie. Nie testowaliśmy jeszcze sprzętu AMD pod tym kątem, ale zamierzy to zrobić lub ewentualnie zlecić to jakiejś zewnętrznej firmie i uzyskać potwierdzenie, czy to się sprawdza, czy nie - wyjaśniają członkowie Remedy Entertainment.
A skoro już przy sprzęcie jesteśmy, to czas najwyższy podać konfigurację, jaką musi się legitymować osoba, która chce odpalić Alana Wake'a na swoim komputerze.
Minimalne wymagania sprzętowe gry Alan Wake
Jak zapewne zauważyliście, wśród systemów operacyjnych brakuje Windowsa XP. Nie oznacza to jednak, że chcąc odpalić Alana Wake'a na swoim komputerze już definitywnie konieczna jest przesiadka na nowszy system operacyjny. - Cel jest taki, by gra działała na systemie Windows XP SP 2 i nowszych wersjach. Wciąż jednak zmagamy się z niewielkimi (acz technicznie trudnymi do usunięcia) błędami, z którymi musimy sobie poradzić, by wszystko działało jak należy. Oficjalne wsparcie ogłosimy po tym, jak nasze testy dobiegną końca - tłumaczą przedstawiciele Remedy Entertainment.
Jeśli zaś chodzi o wymagania zalecane, w dziale FAQ na razie pojawiły się jedynie ogólnikowe stwierdzenia o procesorze czterordzeniowym i karcie graficznej osiągającej w teście 3D Marks Graphics Score co najmniej 2000 punktów (wyniki dla poszczególnych kart dostępne są tutaj).
Potwierdzono ponadto to, co było wiadomo już wcześniej: Alan Wake ukaże się z obydwoma rozszerzeniami (The Signal i The Writer), pojawi się opcja całkowitego wyłączenia HUD-u, a system zapisów będzie wyglądał tak samo, jak na Xboksie 360 (bez szybkiego zapisu, tylko punkty kontrolne). Wciąż nie jest za to znana cena gry.