Gdyby okazało się, że konsolowa wersja Minecrafta nie będzie na bieżąco aktualizowana, mogłaby się ona znacząco różnić od wersji PC. Tak się jednak raczej nie stanie - Microsoft ma zamiar wprowadzić darmowe DLC na XBLA.
Gdyby okazało się, że konsolowa wersja Minecrafta nie będzie na bieżąco aktualizowana, mogłaby się ona znacząco różnić od wersji PC. Tak się jednak raczej nie stanie - Microsoft ma zamiar wprowadzić darmowe DLC na XBLA.
Nie jest tajemnicą, że polityka Microsoftu nie przewiduje darmowych DLC do gier dostępnych na Xbox Live Arcade. Wszystko wskazuje jednak na to, że ulegnie ona zmianie za sprawą Minecrafta. Paddy Burns z 4J Studio, które odpowiada za edycję konsolową bijącego rekordy popularności sandboksa, udzielił wywiadu magazynowi Edge. W rozmowie wyjaśnił, że bardzo trudne jest to, by gra mogłaby być wciąż aktualizowana na Xbox Live, gdyż wcześniej konieczne jest przeprowadzenie pełnych testów.
Burns zapewnił jednak, że Microsoft stopniowo chce wprowadzić taką możliwość, gdyż widzi w niej przyszłość. Przedstawiciel 4J Studio sądzi, że pierwszą grą, która wykorzysta dostęp do darmowych update'ów, będzie właśnie Minecraft. Otworzy to być może drogę autorom gier typu free-to-play, a także umożliwi większym producentom tworzenie darmowych DLC do swoich tytułów dostępnych na konsoli Microsoftu.
Przypomnijmy, że CD Projekt zaoferowało nabywcom pecetowego Wiedźmina 2: Zabójcy Królów sporo darmowych rozszerzeń, ale nie będzie mogło tego samego uczynić w przypadku wersji na Xboksa 360, gdyż dodatki na Xbox Live - zgodnie z zasadami Microsoftu – na muszą kosztować co najmniej 80 punktów (czytaj więcej). Gdyby doszło do zmian w regulaminie, gracze nie musieliby płacić za DLC do najnowszej odsłony przygód Geralta z Rivii.
Warto również dodać, że Burns jest świadom tego, iż aktualizacje do Minecrafta na Xbox Live Arcade nie będą tak częste, jak te na PC, ale wierzy on, że 4J Studios będzie mogło udostępniać nowe DLC co dwa miesiące. Zaznacza również, że gra trafi do sieciowej usługi konsoli Xbox 360 w wersji Beta 1.6.6., która ukazała się przed ubiegłorocznym E3, a Burns ma nadzieję, iż edycja oznaczona numerkami 1.0 ujrzy światło dzienne najszybciej, jak to będzie możliwe.