THQ przedstawiło swoje plany wydawnicze na najbliższe dwa lata. Ostatni kwartał był dla firmy niezbyt pomyślny, ale dzięki przeprowadzanym zmianom jest nadzieja na wyjście na prostą.
THQ przedstawiło swoje plany wydawnicze na najbliższe dwa lata. Ostatni kwartał był dla firmy niezbyt pomyślny, ale dzięki przeprowadzanym zmianom jest nadzieja na wyjście na prostą.
Kwartał został w dużej mierze uratowany przez Saint's Row: The Third, które do końca grudnia znalazło się w sklepach w 3,6 miliona egzemplarzy. Od tamtej pory liczba ta wzrosła o 200 tys. Znaczący udział w przychodach miało także WWE '12, które trafiło do sklepów w dwóch milionach sztuk.
W ostatnich dniach głośno było o problemach THQ. Firma podjęła jednak kroki mające na celu uzdrowienie finansów spółki. Związane ze zwolnieniem 240 osób zmniejszenie o 60 milionów dolarów kosztów administracyjnych oraz zaoszczędzenie 100 milionów dolarów na zaprzestaniu produkcji gier dla dzieci to pierwsze efekty cięć. Całkowite koszty restrukturyzacji wyniosą 11 milionów dolarów.
THQ na spotkaniu z inwestorami przedstawiło też plan wydawniczy swoich tytułów. Najważniejszą informacją jest to, że w kalendarzu na rok fiskalny 2014 widnieje Warhammer 40,000: Dark Millennium Online. Wcześniej spekulowano, że projekt ten z uwagi na ogromne koszty produkcji może zostać porzucony. Umieszczenie go w rzeczonym kalendarzu jest jednak wyraźnym sygnałem, że prace nad masówką wciąż trwają.
Poniżej prezentujemy pełny kalendarz wydawniczy THQ na nadchodzące dwa lata. Dla Waszej wygody przybliżone terminy wydania podaliśmy według roku kalendarzowego, a nie fiskalnego. Warto zwrócić uwagę, że premiera Metro: Last Light została przełożona na początek przyszłego roku.
- Wdrażamy plan pozwalający nam ponosić koszty odpowiednie do przychodów, wobec których obniżyliśmy swoje oczekiwania - skomentował prezes THQ, Brian Farrell, którego cytuje VG247. - Wierzymy, że dzięki naszemu zawężonemu planowi wydawniczemu, uszczuplonej strukturze kosztów, osiągnięciu balansu finansowego, a także istniejącej infrastrukturze, spółka posiada zasoby adekwatne do wdrożenia naszego planu i dostarczenia wielu gier na przestrzeni nadchodzących lat - dodaje.