Systemy run i umiejętności w Diablo III wreszcie ukończone

Patryk Purczyński
2012/02/20 11:27

Blizzard postawił kolejny krok przybliżający nas do premiery Diablo III. Zmiany, jakie w ostatnim czasie przeszła gra, opisuje na łamach Battle.netu Jay Wilson.

Systemy run i umiejętności w Diablo III wreszcie ukończone

Ekipa odpowiedzialna za tworzenie Diablo III musiała podjąć wiele trudnych decyzji w zakresie rozgrywki, jednak jest przekonana o słuszności dokonanych wyborów - zapewnia Jay Wilson w swoim najnowszym wpisie dostępnym na Battle.necie. Dyrektor gry opisuje w nim zmiany, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich miesięcy w systemach run i umiejętności.

Umiejętności w każdej z klas podzielone są na trzy kategorie: atak podstawowy, atak dodatkowy oraz umiejętności obronne. To największa zmiana, jaka zaszła w tym zakresie. W znacznie większym stopniu ewoluował system run, początkowo powiązany z systemem przedmiotów.

- Wydawało nam się to dobrym rozwiązaniem, ponieważ w Diablo chodzi o zbieranie przedmiotów. Ale przy 120 umiejętnościach podstawowych oznaczało to około 600 wariantów runicznych, a po uwzględnieniu pięciu poziomów jakości run, w grze wypadałoby około 3000 różnych run. Od razu wiedzieliśmy, że pakujemy się w kłopoty - pisze Wilson.

GramTV przedstawia:

O tym, jak będzie wyglądał ów system po wprowadzonych zmianach, w teorii możecie przekonać się czytając wspomniany wpis na Battle.necie. W praktyce przed premierą sprawdzą go uczestnicy beta-testów. Opisane zmiany wejdą bowiem w życie wraz z patchem nr 13. Data premiery końcowej wersji Diablo III to niestety wciąż zagadka. Ostatnio Activision Blizzard przesunęło debiut hack'n'slasha na drugi kwartał.

Data premiery Diablo 3 jest już znana! Czytaj więcej o Diablo 3

Komentarze
38
verbum
Gramowicz
26/02/2012 17:09
Dnia 20.02.2012 o 14:29, Darkstar181 napisał:

(...) dlaczego mianowicie usunięto rozdawanie punktów i uproszczono drzewko. Bo skoro w tym faktycznie nie ma nic hardkorowego, i jest to sama w sobie prosta rzecz, to dlaczego ją usunięto ? Otóż dlatego że dla konkretnej klasy w dwójce punkty powinno się rozdzielać pod konkretne umiejętności. Jeśli ktoś na to nie zwracał uwagi, to miał szansę spartolić sobie postać, która na ostatnich poziomach gry miała trochę trudności z bossami, a nawet normalnymi przeciwnikami, a na trudniejszych poziomach zdychała co parę kroków. I dlatego właśnie usunięto punkty, żeby niedzielni gracze nie wkurzali się że je źle rozdysponowali , co jak się okazało przy dwójce, wcale takie proste nie było. (...)

- rozwiązanie tego problemu jest proste jak budowa cepa: wystarczyłoby wprowadzić opcjonalne autoprzydzielanie punktów+um. dla każdej z klas... także sądzę, że nie o to chodzi Blizzardowi z tymi uproszczeniami - prawdopodobnie rację mają niestety Ci, którzy piszą o przystosowaniu gry do konsol...- nie rozumiem też tego argumentu że gra robiona dla "casuali", czy tam niedzielnych graczy - wiele osób gra bardzo rzadko i WCALE nie chce grać w proste gry, wręcz przeciwnie: bezsensowne, efekciarskie i głupie w rozgrywce gry takie osoby omijają z daleka, bo szkoda na to po prostu czasu... Dziwię się, że wydawcy gier, zapominają, że całkiem duża już liczba graczy się zestarzała, sympatia do tego nowego tekstu kultury jakim są gry pozostała ale brak czasu związany z oczywistymi dla pewnego wieku obowiązkami nie pozwala włączyć gry za często, nie oznacza to wcale, że dlatego mamy grać w maksymalnie uproszczony produkt. Ja takiego po prostu nie kupię.

Usunięty
Usunięty
22/02/2012 17:31

"atak podstawowy, atak dodatkowy oraz umiejętności obronne"... coś mi to przypomina mechanikę wziętą z guild wars 2... gdzie będzie bodajże 5 umiejętności do walki, kolejny zestaw 5 skili do szybkiej zmiany, i 5 skili do obrony leczenie i takie tam... oj kochane diablo ląduje w koszu... znając ostatnie dane na temat guild wars 2, informacje z bety ilość rzeczy które ta gra oferuje... porównując to z diablo III sry ale nie mam wątpliwości co będze moim zakupem :D sry Blizard ale 200 zł ląduje na rzecz guild wars 2 :D

Usunięty
Usunięty
22/02/2012 14:54

Eeeee .. jedynka była najlepsza :) były klany turnieje itp :) i do bólu prosta rozgrywka. Kupię D3 bo trochę przypomina pierwszy produkt jest prosta a i tak nikt nie pobije przeciętnego Koreańczyka który klika 10x szybciej od nas niby "hardkorowców". I jeszcze powiem gra to nie życie to nadal tylko gra :P tak tylko dla przypomnienia bo jeszcze komuś żyłka pęknie he he.




Trwa Wczytywanie