Artykuł: W samo południe, zbierając datki na grę

Łukasz Wiśniewski
2012/02/29 12:00
4
0

Spektakularny sukces Tima Schafera i jego projektu Double Fine Adventure finansowanego za pomocą serwisu Kickstarter zelektryzował naszą branżę. Gdzieniegdzie przebąkiwano o rewolucji. Czy aby słusznie?

Artykuł: W samo południe, zbierając datki na grę

Tim Schafer chciał pozyskać 400 tysięcy dolarów na przygodówkę. To suma wielokrotnie przekraczająca jakiekolwiek inne branżowe projekty, finansowane przez graczy na serwisie Kickstarter. Okazało się, że docelowa suma została zebrana w osiem godzin. Aktualnie, na trzynaście dni przed końcem zbiórki, projekt Double Fine Adventure dysponuje już niebanalnym budżetem: 2.292.771 zielonych. Pewnie dobije do dwóch i pół miliona dolców. Za taką sumę można wyprodukować solidną grę niezależną, na sporo platform. Jednocześnie, co stwierdził sam Tim Schafer, nie jest to budżet liczący się w świecie wielkich produkcji finansowanych przez gigantów branży, takich jak Activision czy Electronic Arts. Na ile owa ściepa (między)narodowa na przygodówkę może zmienić coś w światku gier wideo?

Całość mojego dzisiejszego felietonu z cyklu W samo południe znajdziecie klikając w przycisk poniżej:

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
Blackhand
Gramowicz
01/03/2012 18:51

W 5 akapicie od końca nie chodzi czasem o Nexusa 2?

Usunięty
Usunięty
01/03/2012 17:01

Na kontunuacje Gothica na starym silniku to bym sie chetnie zlozyl :p

Usunięty
Usunięty
29/02/2012 23:05

Ja chce nowe: "Monkey Island" oraz "Gabriela Knighta"! Kto jest za? ;)




Trwa Wczytywanie