Michael Pachter i spółka wróżą przyszłość dla firmy Sony. W jakich barwach zapowiada się ona dla jej szefostwa i nas, graczy? Przekonajcie się sami!
Michael Pachter i spółka wróżą przyszłość dla firmy Sony. W jakich barwach zapowiada się ona dla jej szefostwa i nas, graczy? Przekonajcie się sami!
Jakie kroki podejmie Sony, na którego czele stoi teraz Kaz Hirai, człowiek do niedawna odpowiedzialny za markę PlayStation? Tego jeszcze nie wiemy, ale w niczym nie przeszkadza to analitykom w snuciu domysłów. Zdaniem Michaela Pachtera, najbardziej znanego "wróżbity" branży elektronicznej rozrywki, Japończycy zrobią wszystko, aby zachęcić ludzi do płacenia za korzystanie z PlayStation Network.
(...) myślę, że darmowa wersja PlayStation Network zostanie okrojona wyłącznie do multiplayera. Wszystko inne nie będzie już szeroko dostępne - powiedział Pachter w rozmowie z serwisem Gameindustry International.
Wtóruje mu Billy Pidgeon z agencji M2 Research:
Zapewnianie zaplecza do rozgrywek sieciowych nie jest nic nieznaczącym wydatkiem. Rozpoczęcie pobierania dodatkowych opłat pomogłoby Sony w dźwiganiu tych kosztów. Jestem zdania, iż najlepszym rozwiązaniem będzie podtrzymywanie istniejącego już modelu freemium oraz wprowadzenie płatnych, bardziej rozbudowanych aplikacji i dodatków, które mogłyby wzbogacić zabawę w sieci.
Abonament PlayStation Plus jest dobrym bodźcem dla jego subskrybentów. Sony może zyskać jeszcze więcej dzięki reklamom, transakcjom wirtualnymi przedmiotami oraz specjalnym serwisom (...).
Pidgeon dodaje, iż Sony powinno zadbać także o bazę partnerów świadczących m.in. usługi telewizyjne podobnie jak zrobiły to firmy Microsoft, Apple i Google.
O krok dalej z prognozami i radami dla japońskiego koncernu idzie Lewis Ward z agencji IDC. Jego zdaniem wprowadzenie na rynek... telewizora HDTV Bravia z wbudowaną konsolą PlayStation 4 jest całkiem dobrym pomysłem.
Uważam, że combo PlayStation 4-Bravia jest czymś, co mogłoby powstać w Sony. Nie tylko byłoby to dobre z powodu oszczędności na procesie produkcyjnym, ale także ze względu na samych klientów. Można by im wtedy zaoferować PlayStation 4 (wraz z odbiornikiem - dop. red.) za cenę niewiele wyższą od zaawansowanego telewizora Bravia.
PlayStation 4 w telewizorze - marzenie ściętej głowy czy recepta na sukces? Przypomnijmy, iż Sony eksperymentowało już w ten sposób z konsolą PlayStation 2.
Jesteśmy ogromnie ciekawi jak zapatrujecie się na opinie analityków. Zgadzacie się z nimi? Co musiałoby znaleźć się w ofercie płatnego PSN, aby była ona dla Was atrakcyjna?
Źródła: VG247, Gameindustry International