Mark Lamia: dedykowane serwery w Call of Duty: Black Ops 2 możliwe, ale...

Łukasz Wiśniewski
2012/05/02 11:59

Szef studia Treyarch wypowiedział się na temat kwestii dedykowanych serwerów oraz wsparcia dla e-sportu w grze Call of Duty: Black Ops 2. Powiało umiarkowanym optymizmem...

Mark Lamia: dedykowane serwery w Call of Duty: Black Ops 2 możliwe, ale...

Redakcja PC Gamera zadała szefowi studia Treyarch kilka bezpośrednich pytań związanych z grą Call of Duty: Black Ops 2. Najważniejsze z nich dotyczyło bardzo drażliwej kwestii, czyli możliwości tworzenia dedykowanych serwerów. Postawiony pod tablicą, Mark Lamia starał się odpowiadać tak, by dać graczom nadzieję, ale bez składania konkretnych deklaracji.

Mark Lamia podkreślił, że stworzony przez Treyarch silnik uwzględnia możliwość tworzenia dedykowanych serwerów. Mimo to, decyzja, czy taka opcja zostanie zaimplementowana w Call of Duty: Black Ops 2, jeszcze nie zapadła. Zauważył, że istnieje spore ryzyko związane z dedykowanymi serwerami, zwłaszcza jeśli idzie o oszustwa w grze wieloosobowej. Jego zdaniem, oddanie graczom kontroli nad serwerami wiąże się z szansą na to, że część osób może mieć zepsutą zabawę przez oszustów.

W związku z powyższym, Treayarch kombinuje, jak ograniczyć możliwości manipulacji rozgrywką w Call of Duty: Black Ops 2. Oczywiście dla dobra graczy. Jednym z rozwiązań może być mimo wszystko rezygnacja z dedykowanych serwerów... Część z ich funkcjonalności zostałaby wtedy zaimplementowana w mechanizmie tworzenia własnej rozgrywki sieciowej. Silnik daje takie możliwości.

GramTV przedstawia:

Jeśli idzie o rozgrywki w sieci LAN, Mark Lamia był znacznie bardziej zdawkowy. Stwierdził, że studio Treyarch zwraca uwagę na to, co dzieje się na poletku e-sportu, ale jednocześnie zauważył, że gra Call of Duty: Black Ops była rozgrywana turniejowo na PlayStation 3, czyli bez dedykowanych serwerów. Najwyraźniej o LAN party w Call of Duty: Black Ops 2 możecie zapomnieć... jak myślicie, czy o "dedykach" też?

Cały wywiad, w języku angielskim, znajdziecie tutaj.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
03/05/2012 11:26

Poza tym, nie chodzi tylko o kontrole cziterów.Chodzi też o ograniczanie dostępu tym, którzy jedyne co potrafią napisać/powiedzieć, to stek bluzgów (zwłaszcza w MW2/3, tam czata używa się głównie do obrażania własnych matek/nakazów wykonania seksu oralnego/wyzywania się od Afroamerykanów).A na dedyku? Instalujemy bota wyłapującego przekleństwa, dozór administratora - każdy bluzgacz leci z serwera szybciej niż Concorde.

Usunięty
Usunięty
03/05/2012 08:57
Dnia 02.05.2012 o 13:52, Lisun napisał:

> Lisun---Ta bo dedyki spowodują ze w ogóle nie będzie łamania zasad przez cziterów :D, Tego się nie da zagwarantować. Ale można znacznie ograniczyć, czego hosting P2P Ci nie da. > ale za to będziesz wyrzucany z co 2 serwera za to ze jesteś lepszy niż 10-15 letni administrator > owego serwera :D Debile są wszędzie. Tyle powiem.

dokladnie:)zawsze znajdzie sie jakis pajac ktory bedzie wynagradzal sobie slabego skilla poprzez oszustwa:) ale serwery dedykowane daja wiecej mozliwosci kontroli rozgrywki. kolejnym plusem jest mozliwosc porzadnej gry klanowej :) baaaaa nawet freeplay jest wygodniejszy bo mozemy postawic serwer na konkretnym sprzecie i konkretnym laczu :) duzo mozna by pisac i jezeli ktos kiedykolwiek posiadal swojego dedyka badz administrowal wjakims publikiem lub klanowym to wie ze to jest najlepsze rozwiazanie a nie jakies bzdury wiskane nam obecnie i zaznaczam ze nie patrze tu tylko przez pryzmat COD ale ogolnie:)

Usunięty
Usunięty
02/05/2012 21:13

Już wiadomo, jakie będą bronie w grze, proszę bardzo ( oczywiście część broni ) : http://www.youtube.com/watch?v=rjZZazFPUyw




Trwa Wczytywanie