Twórcy gry FIFA 13 skupiają się na poprawie elementów, które nie zagrały w „dwunastce”. Do sieci trafiły pierwsze konkretne informacje na temat tej produkcji, a także galeria screenshotów.
Twórcy gry FIFA 13 skupiają się na poprawie elementów, które nie zagrały w „dwunastce”. Do sieci trafiły pierwsze konkretne informacje na temat tej produkcji, a także galeria screenshotów.
David Rutter, główny producent FIFY 13, podczas prezentacji gry w Londynie przedstawił pięć kluczowych cech najnowszej części serii, czyli First Touch Control, Player Impact, Complete Dribble, Tactical Free-Kicks oraz Attacking AI i wyjaśnił, czego możemy się po nich spodziewać.
Zgodnie z oczekiwaniami, za sprawą First Touch Control będziemy mieli większą i bardziej realistyczna kontrolę nad wirtualną piłką. Opanowanie jej ma sprawiać więcej trudności, a to, czy uda nam się ją utrzymać, będzie zależało od siły, prędkości, jak również wysokości na której znajduje się futbolówka oraz, rzecz jasna, od umiejętności technicznych danego gracza.
Player Impact Engine, czyli kluczowa nowość w FIFIE 12, doczeka się poprawek. Znikną nierealistyczne animacje, a cała technologia doczeka się zoptymalizowania. Udoskonalone zostanie także dryblowanie – w FIFIE 13, w odróżnieniu od „dwunastki” nie będziemy mogli dryblować jedynie zmieniając kierunek.
EA Sports w końcu postanowiło popracować nad rzutami wolnymi. W FIFIE 13 znajdzie się nowy system wykonywania tych stałych fragmentów gry (Tactical Free-Kicks), gdzie jednocześnie do piłki będzie mogło podejść nawet trzech zawodników po to, by zmylić obrońców i bramkarza drużyny przeciwnej. Z kolei jeśli staniemy po drugiej stronie barykady, określimy, ilu piłkarzy ma znaleźć się w murze oraz który z nich pobiegnie w kierunku piłki po strzale oddanym przez napastnika.
Z kolei Attacking AI w FIFIE 13 to nic innego, jak poprawione zachowanie zawodników z naszej drużyny biorących udział w akcji ofensywnej. Będą oni lepiej wychodzili na pozycję i, co ważne, nie będą tak często znajdować się na spalonym, trzymając się linii z obrońcami. Ponadto lepiej prezentować się mają facjaty piłkarzy, co można zaobserwować na dołączonych screenshotach. To jednak nie koniec, Rutter stwierdził, że zamierza wprowadzić do gry m.in. nowe sposoby podań, nowe rodzaje podkręconych strzałów i nowe animacje bramkarzy.
FIFA 13 nie ma jeszcze ustalonego terminu wydania, ale spodziewamy się, że zadebiutuje na przełomie września i października. Ostatnio na naszych łamach pojawił się artykuł 10 rzeczy, które chciałbym zobaczyć w grze FIFA 13 – co ciekawe, część pomysłów w nim przedstawionych pokrywa się z tymi, które EA Sports zamierza wprowadzić w „trzynastce”.