Po długo oczekiwanej premierze Diablo III, wielu graczy, zamiast walczyć z Panem Terroru, borykało się z problemami technicznymi. Teraz Blizzard się kaja.
Po długo oczekiwanej premierze Diablo III, wielu graczy, zamiast walczyć z Panem Terroru, borykało się z problemami technicznymi. Teraz Blizzard się kaja.
Przedstawiciele Blizzard Entertainment przepraszają za problemy z serwerami Diablo III na forum Battle.net. Oto pełna treść oficjalnego komunikatu:
Gracze Diablo:
Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim, którzy dołączyli do uczczenia światowej premiery Diablo III w tym tygodniu, jak również wszystkim, którzy byli gotowi wskoczyć do Sanktuarium w chwili, gdy gra została włączona.
Chcielibyśmy również powiedzieć, że schlebia nam Wasz entuzjazm - i szczerze żałujemy, że Wasza krucjata mająca na celu zniszczenie Pana Terroru nie została powstrzymana przez zastępy demonów, ale przez niedoskonałą infrastrukturę. Jak wielu z Was wie, techniczne problemy pojawiające się w godzinach tuż po uruchomieniu gry sprawiły, że gracze otrzymywali liczne wiadomości o błędach i mieli trudności z zalogowaniem się. Te kłopoty powtórzyły się zeszłej nocy zarówno na amerykańskich, jak i europejskich serwerach. Mimo intensywnych zabezpieczeń, nasze przygotowania na premierę gry nie okazały się wystarczające.
Monitorowaliśmy grę 24/7 i wprowadziliśmy kilka optymalizacji, by nasze systemy lepiej znosiły światową gorączkę. Zeszłej nocy, dokładnie o 23:50 PDT, 15 maja, wszystkie systemy były włączone i działały względnie sprawnie. Nadal monitorujemy sytuację na całym świecie i podejmiemy dalsze środki, jakie okażą się konieczne, by zapewnić wszystkim pozytywne doświadczenia. Będą to także prace konserwacyjne, mające zapewnić dodatkowe usprawnienia w każdym regionie.
By zapewnić, że wszystko będzie działać tak, jak powinno, zdecydowaliśmy się przesunąć włączenie domu aukcyjnego z prawdziwymi pieniędzmi na termin późniejszy niż wcześniej oszacowany 22 maja. Poinformujemy o zmianach w najbliższej przyszłości.
Poza olbrzymią liczbą graczy logujących się jednocześnie do gry, jeden z błędów działania serwisu był związany z systemem achievementów. Niektórzy gracze zauważyli, że nie zdobywali osiągnięć we właściwy sposób lub nie zapisywały się one po kilkukrotnym logowaniu. Badamy tę sprawę i wprowadzimy stosowną aktualizację tak szybko, jak to możliwe.
Bardzo cenimy wsparcie wszystkich i chcemy szczerze przeprosić za trudności, z jakimi spotkało się wielu z Was w pierwszym dniu. By dowiedzieć się o aktualizacjach lub otrzymać pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z pobieraniem, instalacją czy samą grą, odwiedźcie stronę supportu Battle.net lub fora.
Dziękujemy jeszcze raz za Waszą cierpliwość, kiedy wzmacniamy bramy Sanktuarium i przygotowujemy je na Wasze natarcie.
Z poważaniem,
Blizzard Entertainment
Wymóg stałego połączenia z Internetem to być może i skuteczny sposób na walkę z piractwem, ale na zaskarbienie sobie serc fanów już nie.
Rozczarowani klienci zaczęli wysyłać negatywne recenzje tytułu w serwisie Metacritic, powodując, że ogólna ocena Diablo III spadła do 3,6/10. Ich główne zarzuty to nie tylko problemy z logowaniem i uniemożliwienie grania w trybie offline bez podłączenia do sieci, ale także długość gry, automatyczne przydzielanie punktów umiejętności i grafika, w ich ocenie, nie odpowiadająca współczesnym standardom.
A co Wy sądzicie o Diablo III? Jakie są Wasze pierwsze wrażenia? Błędy bardzo dały się Wam we znaki?