Przerzucenie się z produkcji dla pojedynczego użytkownika na grę sieciową opartą na systemie free-to-play nie przyszło ekipie Vostok Games łatwo, ale innej drogi nie było - twierdzi Rusłan Didenko.
Przerzucenie się z produkcji dla pojedynczego użytkownika na grę sieciową opartą na systemie free-to-play nie przyszło ekipie Vostok Games łatwo, ale innej drogi nie było - twierdzi Rusłan Didenko.
- Po zamknięciu GSC nasz zespół miał wybór: albo się rozstajemy i szukamy zatrudnienia w różnych firmach na własną rękę, albo trzymamy się razem i próbujemy zebrać fundusze na kontynuowanie produkcji - mówi. Ostatecznie to ultimatum doprowadziło do powstania Vostok Games i przesiadki z klasycznej gry dla pojedynczego gracza na produkcję przeznaczoną do zabawy w sieci.
- Gry takie jak Stalker pochłaniają mnóstwo czasu, kosztują górę pieniędzy, a większość zysku i tak ląduje w kieszeni wydawcy. Uświadomiliśmy sobie, że podczas gdy my byliśmy zatroskani produkcją tytułów dla pojedynczego gracza jeden po drugim, świat się zmienił, my również. Postawiliśmy więc ten zdecydowany krok i zmieniliśmy koncepcję gry na sieciową - tłumaczy Didenko.
Według wcześniejszych doniesień, Survarium ma zadebiutować na PC w 2013 roku.