Analityk Wedbush, Michael Pachter uważa, że umieszczanie zawartości do pobrania na płytach, by odblokować ją później, to "czysta chciwość" ze strony wydawców.
Analityk Wedbush, Michael Pachter uważa, że umieszczanie zawartości do pobrania na płytach, by odblokować ją później, to "czysta chciwość" ze strony wydawców.
Pachter, spytany, czy DLC na płycie staje się popularniejsze ze względu na rosnące koszty zrobienia gry, czy po prostu firmy chcą wyciągnąć więcej pieniędzy od klientów, powiedział:
- Cóż, to czysta chciwość. Tak, odpowiedź jest tak prosta. Myślę, że DLC odniosło tak wielki sukces, że wydawcy próbują szybko wystartować, a jeśli umieszczą coś na dysku, mogą odblokować to, kiedy chcą. Kilka lat temu nie widzieliśmy DLC zazwyczaj do pół roku po wydaniu gry i myślę, że zaczęło się od Red Dead Redemption, kiedy Take-Two zaczęło wypuszczać DLC po miesiącu od premiery i odniosło ogromny sukces. Teraz dużo więcej ludzi tak robi. Niektórzy wykorzystują to dobrze, inni zwlekają przez długi czas, umieszczenie na dysku DLC pozwala wydawcy określić optymalny moment na odblokowanie. Wszystkie DLC są świetne, gry stają się coraz krótsze, DLC zatrzymuje ludzi na dłużej, chodzi o korzyści. Nie sądzę, żeby to robiło większą różnicę, w jaki sposób to zrobią.
Pachter spojrzał na zagadnienie także ze strony klienta i zasugerował, że gracze, którzy hackują swoje płyty mają prawo tak robić, skoro są ich właścicielami.
- Niektórzy gracze czują się upoważnieni do odblokowania zawartości, ponieważ zakupili płytę, więc powinni mieć prawo do korzystania ze wszystkiego, co się na niej znajduje - powiedział. - To ryzykowna rzecz, tak naprawdę posiadasz płytę i myślę, teoretycznie, że jeśli złamiesz kod, otrzymasz dostęp do DLC bez płacenia. Nie jestem pewien, czy to kradzież, bo przecież tak naprawdę kupiłeś płytę. Chyba najbliżej temu do czegoś, co można określić legalnym piractwem.
Na końcu dodał, że nie sądzi, by ta praktyka rozpowszechniła się dużo bardziej, ponieważ gracze tego nie chcą.
Firmą, która najbardziej słynie z umieszczania DLC na płytach, jest Capcom, ale jego podejście spotkało się z dużą falą krytyki. W zeszłym tygodniu amerykański szef Capcom, Christian Svensson, zapewnił, że firma dokładnie przyglądała się reakcjom fanów i zamierza zmienić sposób dostarczania dodatkowej zawartości do gier w przyszłości.
Źródło: CVG