Podczas rozmowy z Wii U Daily, deweloper pracujący w europejskim oddziale firmy, mającym w planach kilka projektów związanych z Wii U powiedział, że Nintendo wyjawi mnóstwo szczegółów na temat Nintendo Network podczas tegorocznych targów E3.
Podczas rozmowy z Wii U Daily, deweloper pracujący w europejskim oddziale firmy, mającym w planach kilka projektów związanych z Wii U powiedział, że Nintendo wyjawi mnóstwo szczegółów na temat Nintendo Network podczas tegorocznych targów E3.
Chociaż konferencja Nintendo na E3 ma rozpocząć się we wtorek o 18:00 czasu polskiego, już jutrzejszej nocy o godzinie 1:00 dyrektor generalny Satoru Iwata opowie o nowych możliwościach Wii U. Transmisję będzie można oglądać na stronie nintendo.co.jp. Czego możemy się spodziewać? Anonimowy informator Wii U Daily wymienia szereg nowości:
Nintendo zamierza ogłosić wprowadzenie systemu osiągnięć, podobnego do achievementów z Xboxa 360 czy trofeów z PlayStation 3. Gracze, którzy zdobędą określoną ilość punktów, otrzymają dostęp do dodatkowej zawartości.
- Mamy wiele możliwości, jeśli chodzi o system punktów na Wii U, możemy wprowadzić "widełki" dla graczy, to znaczy, jeśli ktoś zdobędzie X punktów, otrzyma nowy zestaw nagród, na przykład nowe skórki do gry multiplayer. - Chociaż informator użył nazwy "punkty Wii U", wyjaśnił, że Nintendo nie zdecydowało jeszcze, jak będzie ona ostatecznie brzmieć. - To jest coś, o co prosiliśmy Microsoft od lat. Gracze, którzy zdobywają punkty za ukończenie gry, powinni otrzymać za to nagrodę.
Ilość miejsca przeznaczonego na zapisy w chmurze to "kilkaset MB". Wszyscy gracze otrzymają do niego darmowy dostęp i będą mogli przechowywać tam zapisane stany gier i własne profile. Opcja będzie dostępna w 2013 roku.
Nintendo doda także na Wii U możliwość integracji z portalami społecznościowymi, takimi jak Twitter, YouTube i Facebook. Gracze będą mogli wysyłać screenshoty na swoje konta na Facebooku, umieszczać automatyczne wiadomości o postępach w grze na Twitterze i wysyłać nagrane gameplaye na YouTube.
- Pracują ciężko nad interfejsem użytkownika przeznaczonym do obsługi powiadomień na FB i Twitterze, ale jeszcze tego nie widzieliśmy. Zarezerwowali mnóstwo pamięci na takie rzeczy - mówi deweloper. - Dokumentacja jeszcze nie jest zbyt obszerna, ale powiedzieli nam, że udostępnią ją w przyszłości.
Na Wii U zostanie wprowadzony nowy system awatarów z dużo większą ilością opcji niż w przypadku awatarów Mii na konsolę Wii. Gracze będą mogli skorzystać z wbudowanej w Wii U kamery, by robić sobie zdjęcia i tworzyć cyfrowe obrazki przypominające Mii w wysokiej rozdzielczości. Awatary Mii będzie można importować do gier.
- Wraz z kamerą będzie załączone oprogramowanie pozwalające na skanowanie twarzy i konwertowanie ich do trójwymiarowej wersji w niskiej rozdzielczości do gier. Jednak jest to piekielnie zabugowane i wiele zależy od silnika, na jakim się pracuje - mówi źródło.
Informator wspomina również, że zrobienie portów gier współczesnej generacji na Wii U nie jest tak proste, jak początkowo zakładano, i że gry tworzone na Xboxa 360 "dużo łatwiej przekonwertować na Wii U niż robić porty z wersji na PS3, ponieważ ich architektura jest dość podobna, przyprawia o dużo mniejszy ból głowy. Technicznie można przeprowadzić ponowną kompilację programu z Xboxa 360 na Wii U i będzie on z powodzeniem działał, natomiast w przypadku PS3 sprawa jest dużo bardziej skomplikowana." Powiedział, że osprzętowanie jest już gotowe, jedynie oprogramowanie ciągle jest aktualizowane.
- Spędziliśmy wiele czasu na tworzenie własnych narzędzi dla Xboxa 360 współczesnej generacji i już wiele z nich dostosowaliśmy do Wii U. Jeśli jednak tworzysz grę na Wii U od zera i musisz używać mieszanych narzędzi, będzie to zapewne trudniejsze niż zrobienie od zera gry na Xboxa 360.