Zeke Sparkes ze studia Cryptic, główny projektant Neverwintera, czyli gry RPG, która przekształciło się w MMO powiedział, że było to spowodowane chęcią dopasowania produktu do gustów i możliwości pracowników firmy.
Zeke Sparkes ze studia Cryptic, główny projektant Neverwintera, czyli gry RPG, która przekształciło się w MMO powiedział, że było to spowodowane chęcią dopasowania produktu do gustów i możliwości pracowników firmy.
- Takie rzeczy jak ta zdarzają się częściej, niż ludziom się wydaje. Mieliśmy wizję, jak ta gra powinna wyglądać i zaczęliśmy ją realizować, składać w jedno, i okazało się, że to było dobre! - powiedział Sparkes w rozmowie z Gamasutrą. - Gra podobała się nam, ale widzieliśmy potencjał, by stworzyć taką, która odpowiadałaby nam jeszcze bardziej.
Projektant powiedział, że Cryptic, które specjalizuje się w tworzeniu MMO na dużą skalę, jest lepiej przygotowane na stworzenie kolejnej tego typu gry niż jakiejkolwiek innej, i że chce zachować "społecznościowe aspekty" w tym przypadku.
- Większość zmian, jakie wprowadziliśmy, dotyczyła zawartości w grze, struktury, w jaki sposób była ona dostarczana, i na czym ta zawartość się skupia - dodał, wyjaśniając, że nowy format nie wymaga od graczy zdobywania szczegółowej wiedzy o Neverwinter, jeśli nie mają na to ochoty. - Przeszliśmy od wąskopasmowej, bogatej w szczegóły gry, w której można było wybrać wiele dróg do czegoś, co ma szerszy zakres, z większą ilością miejsc do eksploracji. Na końcu otrzymujesz mocniejszy produkt, ponieważ jest to produkt, w który wszyscy wierzą.
Neverwinter MMO będzie grą free-to-play i trafi na komputery osobiste pod koniec roku.