Crytek, studio odpowiedzialne za stworzenie Crysisa, zamierza tworzyć jedynie gry F2P. Szef firmy uważa, że DLC i usługi premium to po prostu dojenie użytkownika na śmierć.
Crytek, studio odpowiedzialne za stworzenie Crysisa, zamierza tworzyć jedynie gry F2P. Szef firmy uważa, że DLC i usługi premium to po prostu dojenie użytkownika na śmierć.
Szef Cryteka, Cevat Yerli, powiedział, że po wypełnieniu aktualnych kontraktów na tradycyjne, pudełkowe produkty, takie jak Crysis 3, Homefront 2 i Ryse, firma skupi się na tworzeniu gier free-to-play.
Pierwszym przykładem takiej produkcji jest dzieło kijowskiego studia, Warface, strzelanka multiplayer. W przyszłości wszystkie gry Cryteka będą opierać się o podobny model, wspierany przez społecznościową platformę gier GFACE.
- Ponieważ tworzyliśmy gry konsolowe, wiedzieliśmy dokładnie, że przyszłością jest free-to-play i zabawa w sieci – powiedział Yerli. – Aktualnie nasza firma jest w fazie przemian, przerzucając się z pudełkowych produktów na całkowicie darmowe pozycje. To oznacza, że w przyszłości wszystkie gry, nad którymi pracujemy, jak również nowe projekty, nowe platformy i nowe technologie będą dostosowywane do free-to-play i rozgrywki online, przy zachowaniu najwyższej jakości.
Yerli uważa, że model biznesowy trzeba zmienić na najbardziej przyjazny użytkownikowi i nie wyraża się pochlebnie o obecnej sytuacji na rynku. Twierdzi, że gry F2P Cryteka będą z półki AAA, a firma zainwestuje w każdą z nich od 10 do 30 milionów dolarów.
- Jeśli spojrzeć na to, jakiego typu gry są obecnie dostępne na rynku dóbr pudełkowych, z DLC, usługami premium i czego tam jeszcze nie wymyślą, to jest dosłownie dojenie klientów na śmierć - mówi Yerli.