Podczas tegorocznych targów E3 Square Enix zaprezentowało fantastyczny silnik Luminous, mający napędzać gry typu Final Fantasy nowej generacji, jak również inne tytuły nastawione na akcję.
Podczas tegorocznych targów E3 Square Enix zaprezentowało fantastyczny silnik Luminous, mający napędzać gry typu Final Fantasy nowej generacji, jak również inne tytuły nastawione na akcję.
Szef Square Enix, Yoichi Wada, podczas rozmowy z Famitsu powiedział, że technologia ta będzie „zazdrośnie strzeżona”.
- Nie myślimy o sprzedaży tego silnika na zewnątrz – powiedział. – Nie ma wątpliwości, że Luminous został stworzony specjalnie z myślą o tworzeniu RPG typu Final Fantasy. Ale to nie wszystko – potrafi obsłużyć zarówno gry przepakowane akcją, jak i te cierpiące na jej brak.
Chociaż możliwości Luminous są spore i nie ograniczają się do bardzo wąskiej dziedziny, Wada powiedział, że został on stworzony z myślą o konkretnym typie gier, podobnie jak w przypadku Crystal Dynamics, które wykorzystuje Crystal do przygodowych gier akcji czy IO Interactive, tworzące swoje produkcje na silniku Glacier.
Jak dotąd nie rozpoczęto jeszcze prac nad żadnym projektem, który miałby wykorzystać Luminous. Szef wykonawczy napomknął, że stanie się to dopiero pod koniec roku, co może oznaczać, że pierwsze gry wykorzystujące tę technologię pojawią się dopiero na nowej generacji konsol.
Wada, spytany o to, jak ocenia stan japońskiego przemysłu w porównaniu z resztą świata powiedział, że miał nadzieję, że Square Enix da Japończykom coś, z czego mogliby być dumni. Wspomniał, że wydawca zamierza zainwestować w nowe projekty, jak również gry z „rdzeniem”, w które sam by chętnie zagrał.