Todd Howard z Bethesdy uważa, że w przyszłości w RPG-ach zostanie położony większy nacisk na to, by stworzyć postacie, do których gracz będzie mógł się przywiązać.
Todd Howard z Bethesdy uważa, że w przyszłości w RPG-ach zostanie położony większy nacisk na to, by stworzyć postacie, do których gracz będzie mógł się przywiązać.
Podczas rozmowy z GameFrontem, Todd Howard, producent wykonawczy The Elder Scrolls V: Skyrim, powiedział, że w przyszłości w RPG-ach znajdziemy dużo więcej niż tylko ładną oprawę. Przyznał, że następnym elementem, który wymaga dopracowania, są postacie. Nie powinny być one obojętne dla gracza, lecz wydawać się prawdziwe.
- Zapewne zauważyliście, że odgrywanie ról wkrada się wszędzie - powiedział Howard. - Widzę je w każdej grze, w tym, w jaki sposób gracz jest nagradzany za to, co robi. Na każdym kroku widzimy eksplorowanie i rozwój postaci.
- Generalnie w grach, a zwłaszcza w RPG-ach, powinni być bohaterowie, którzy reagują w wiarygodny sposób na podejmowane przez graczy decyzje albo mają dla nich wielkie znaczenie. Myślę, że możemy stworzyć całkiem niezłe otoczenie; nie tylko my, wielu ludzi to potrafi. Tworzenie realistycznego i ładnie wyglądającego świata jest proste dla wielu osób. Sądzę, że następne zmiany będą dotyczyły postaci, które staną się tak rzeczywiste, jak otoczenie. Jeszcze nie jesteśmy na tym etapie.