31 sierpnia w Gdańsku rozpocznie się Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Potrwa ona trzy dni i zgromadzi profesjonalistów branży tworzenia gier z całej Polski.
31 sierpnia w Gdańsku rozpocznie się Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Potrwa ona trzy dni i zgromadzi profesjonalistów branży tworzenia gier z całej Polski.
W ubiegłorocznej edycji Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych wzięli udział liczni programiści, projektanci, graficy, dźwiękowcy, producenci i autorzy indie. Sukces imprezy zaskoczył jej organizatorów i zmobilizował do przygotowania drugiej, lepszej i większej edycji. W ich imieniu mamy przyjemność zaprosić Was do wzięcia w niej udziału.
Organizatorzy planują 25 wykładów, które poprowadzą między innymi twórcy popularnych gier (np. 11 bit studios, autorzy Anomaly: Warzone Earth). Poza wykładami zostaną ponadto zorganizowane konkursy, panel dyskusyjny i warsztaty.
W ramach dyskusji zatytułowanej „Wychodzenie z garażu, czyli pierwsze kroki w komercyjnym gamedevie” weterani oraz twórcy „indie” będą rozmawiali o rozpoczynaniu komercyjnych przedsięwzięć w branży tworzenia gier, czyli o początkach działalności, formowaniu zespołów oraz o procesach kreatywnych i biznesowych. Przypomną również, jak ten proces przebiegał dawniej i jak wygląda obecnie.
Prowadzący:
Piotr Gnyp - FNORD
Założyciel i były redaktor naczelny serwisu Polygamia.pl. Dziennikarz, producent, od lat związany z branżą gier.
Udział wezmą:
Maciej Miąsik - one2tribe
Współtworzył pierwsze polskie gry na PC, w tym kultowe Electro Body (1992). W swojej długiej karierze pracował między innymi nad takimi tytułami jak Robbo, Reah czy Wiedźmin.
Grzegorz Miechowski - 11 bit studios
Współzałożyciel legendarnej firmy Metropolis, odpowiedzialnej m.in. za gry Teenagent, Książę i Tchórz, Gorky 17 oraz Infernal. Obecnie prezes 11 bit studios (Anomaly: Warzone Earth).
Michał Marcinkowski „MM” - Transhuman Design
Jeden z najbardziej znanych polskich twórców niezależnych. Autor niezwykle popularnego Soldata oraz King Arthur's Gold, obecnie pracujący nad następcą pierwszej z wymienionych pozycji: Link-Dead.
Tomasz Grochowiak - MoaCube
Twórca niezależny, założyciel firmy MoaCube. Wcześniej pracował nad Wiedźminem i projektował casualowe gry w firmie Codeminion.
Ireneusz Matusiak, radca prawny, poprowadzi warsztaty z prawnych aspektów gier. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące właśnie tych zagadnień, możecie zadawać je za pośrednictwem serwisów Facebook i Twitter. Najciekawsze doczekają się odpowiedzi w trakcie konferencji.
Więcej informacji znajdziecie na stronach:
WGK: http://wgk.pgda.pl
Profil Facebook: http://www.facebook.com/konferencjaWGK
Twitter: https://twitter.com/konferencjawgk