- więcej psychologicznych scen, dźwięków i sytuacji,
- nowe animacje twarzy przy wykorzystaniu technologii FaceFX,
- nowe punkty zapisu stanu rozgrywki i rozdziałów,
- nowy system oświetlenia i efektów specjalnych,
- nowe dynamiczne intro,
- poprawiony sposób przedstawiania fabuły,
- nowe przerywniki filmowe (kamera, dźwięki, animacje, twarze z FaceFX),
- poprawione głosy postaci i dźwięki otoczenia,
- lepszą animację bohaterów,
- nowy samouczek,
- nowy wyważony gameplay i system walki,
- nowe elementy w mechanice rozgrywki,
- optymalizację pod kątem wydajności w wersji na Xboksa 360
Poniższy materiał wideo pochodzący z Afterfall: Insanity - Edycja Rozszerzona daje nam do zrozumienia, że prace nad tym wydaniem trwają w najlepsze, a twórcom udało się już zaimplementować sporą część nowych rozwiązań, o których mowa w powyższym akapicie. Na gameplayu widzimy między innymi nową pracę kamery, nowe animacje, nową mechanikę walki, a także samouczek.