Szef Just Add Water, Stewart Gilray, skomentował doniesienia, jakoby Oddworld: Stranger's Wrath HD na Xboxa 360 zostało anulowane. Developer zapewnił, że projekt ma szansę przetrwać, mimo, że Microsoft „wodził za nos” JAW przez 15 miesięcy.
Szef Just Add Water, Stewart Gilray, skomentował doniesienia, jakoby Oddworld: Stranger's Wrath HD na Xboxa 360 zostało anulowane. Developer zapewnił, że projekt ma szansę przetrwać, mimo, że Microsoft „wodził za nos” JAW przez 15 miesięcy.
Pierwsza wersja Oddworld: Stranger’s Wrath została wydana w 2005 roku. W 2010 roku zapowiedziano stworzenie remake’u tej gry w HD na PS3. Microsoft bardzo szybko zainteresował się tą pozycją.
- Dwa tygodnie później przedstawiciele Microsoftu skontaktowali się z nami i spytali, czy chcielibyśmy zrobić wersję gry na Xboxa 360. Zgodziliśmy się – powiedział Gilray podczas rozmowy z VG247.
Gdy podpisano już stosowne umowy, JAW przesłało screeny, gdzie widać było różnice między pierwotną wersją a HD. Wszystko szło dobrze – do czasu.
- Tuż przed świętami Bożego Narodzenia znów skontaktowali się z nami i powiedzieli, że nie chcą tej gry, ponieważ już kiedyś została wydana na platformę Microsoftu. Powiedzieliśmy „chwila, przecież to Wy się do nas zgłosiliście, nie odwrotnie”, a oni odparli: „Tak, ale nasi ludzie zajmujący się polityką firmy mówią, że nie chcą jej na XBLA”.
Po dalszych negocjacjach ustalono, że gra miała trafić na Games on Demand zamiast na XBLA. W maju 2011 Microsoft uznał, że nie można tego zrobić, ponieważ musiałaby ona kosztować przynajmniej 20 dolarów w punktach Microsoftu, co byłoby dość problematyczne, jako że na PS3 gra kosztowała 15 dolarów. Musiałaby się także sprzedać w liczbie miliona sztuk, ale oryginalną wersję kupiło tylko 500000 osób. Ponadto gra musiałaby uzyskać średnią ocenę przynajmniej 80% w MetaCritic (co jest dziwnym żądaniem, skoro na PS3 zdobyła 82%, a na Xboxa – 88%). Microsoft zapewnił jednak, że „można znaleźć rozwiązanie” i „zobaczy, co da się zrobić”.
W styczniu 2012 Microsoft znów się rozmyślił, uznając, że skoro Oddworld: Stranger’s Wrath HD ukazało się już na PS3 w grudniu 2011, to nie można wydać tej pozycji w cyfrowej wersji na Xboxa 360, ponieważ premiery na obie platformy powinny mieć miejsce w tym samym czasie.
- Powiedzieliśmy „Negocjowaliśmy z wami przez 15 miesięcy. Nie graliśmy na zwłokę. To Wy nas opóźnialiście. Gdybyście powiedzieli nam o tym sześć miesięcy wcześniej, wstrzymalibyśmy premierę gry na PS3, póki wersja na Xboxa 360 nie byłaby gotowa”. Daliśmy sobie spokój z Microsoftem, nie z Xboxem 360 – powiedział Gilray. – Jednak przez to, że Microsoft zwodził nas przez 15 miesięcy, będziemy musieli dodać nieco nowej zawartości. Nie możemy wiecznie czekać. Gdybyśmy to robili, w międzyczasie wyszłoby PS4 i Xbox 720. Musimy powiedzieć w pewnym momencie „koniec” i to raczej prędzej niż później. Ludzie jednak nie mogą nas oskarżyć, że nie próbowaliśmy.
Aktualnie JAW negocjuje z dwoma innymi wydawcami, którzy wykazują znacznie większe zainteresowanie Oddworld: Stranger’s Wrath HD na Xboxa 360.